• Anonym

Min man har jätte dålig andedräkt

Hade såna problem och det visade sig vara en tand som var problemet. Det var djupa fickor runt tanden men det hjälpte inte ens att göra rent. Fick den till slut utdragen och då försvann problemen.

Tandtråd är viktigt så det inte sitter matrester som ger lukt. Sen kan det vara svamp på tungan. Testa tungskrapa, finns på apoteket.

Sen kan det vara mathållningen om det kommer från magen, men det vet jag inte så mycket om.

• Anonym

Det att han blir sur kan jag förstå, men det är knappast på dig utan snarare på situationen.
    Jag blev väldigt ledsen och deprimerad när jag inte fick bukt med problemen. Man känner nämligen inte lukten själv, men man vet att omgivningen gör det och man försöker till slut nästa hålla andan när man är bland folk. Det gick så långt som till självmordstankar innan tandläkaren räddade mig från problemet.

• Anonym

Man är ju medveten om problemet hela tiden och sur kanske inte är rätt ordet. Snarare ledsen och deprimerad skulle jag tro, vilket troligen kan misstolkas som sur.

• Anonym

Jag känner två män med "dålig andedräkt syndrom" och jag begriper inte hur deras partners står ut...??? Mun/tandhygien, tandtråd, tungskarapa och sköljning på kvällen med Listerine är oftast receptet.
    Vägrar vederbörande att följa denna ritual så är receptet: DUMPA!!!

CC

Svar på tråden Min man har jätte dålig andedräkt