• vänat

Gastric bypass=Gbp

Såg juts i tidningen västerbottensfolkblad pappers upplagan vet ej om de finsn på nätet också eller samma artikel .

Men de stod att operation mot fetma misnakr canserrisken.

Kvinnor som operat sig mot fetma har misnakd risk att få cancer. Bland männen märks ingen skilland,visar en ny svensk syudie sompresenteras i dagens medicn.

Gravt övr viktiga människor löper stor risk att drabbas av bland annat diabets och hjärt kärlsjukdommar. Fetma kirurgi minskar risken. Enligt enstudie som letts av forskare på sahlgrenska sjukhuset i Göte borg. Minskar även cancerrisken för fetmaoperade kvinnor med 42% jämfört med kvinnor som behandlas påannat sätt. Bland man fanns inga skillander mellan de operade och övriga.

Viktminskning i sig misnakar alls inte canceriksen. fosrakarn anser att resultate perkar på att hormoner kan vara en viktigare faktor än man tigare trott.

ja dett är als sittera från dags västebottens folkbland pappers upplagan.

• vänat
    Nuttans Mamma skrev 2009-06-25 14:11:45 följande:
    Okej, för jag ska göra magnetröntgen på halsryggen, men mitt ärende ska ju prioriteras, så hoppas jag de tar det på allvar med.. måste göra innan augusti. Annras får dom skicka det till Stockholm.. IGEN.. .
    Jag vet att en anna tjej som just fått sin remiss för magenet röntegen i skövde och de var långa väntet tider menhennes ärende hard tydligen prioteats så hon fick en tid snabbt i skövde.
  • vänat
    Nuttans Mamma skrev 2009-06-25 14:22:02 följande:
    Härligt.. röntgen har ju 7-9 månaders väntetid, men jag fick prioritet så det ska göras inom tre månader. Men sen ska jag även få det påskyndat, så hoppas på att få inom en månad - annars får jag fan fara till Sthlm iaf..
    bara hopas på de bästa då!
  • vänat
    Trollungen08 skrev 2009-06-25 13:15:47 följande:
    Till mamma så sa dom att det just nu bara gällde gbp operationer. Iaf på kss. Men det kunde ändra sig om några månader.
    som jag skrev att de varier från lasnting till lanting men att många lansting nu också överskridt sin budget just då de gäller detta med vårdgaratin att sicka pat till andra lansting oavsett vilken typ av opertioner,undersökning behandling de gäller. Och tyvärr så prioriteras ju inte GBP operationer överhutaget. Så GBP opertaioner är oftas de första de dra in förmånder på starma åt osv
  • vänat
    Maddisen80 skrev 2009-06-25 14:13:11 följande:
    hejsan jag har med hört att magsäckoperationer minska mag cancer,,det står på netdoktor med
    Jo jag såg en artikel om de i o lokaltidningen här och har cittera de i inlägg 573
  • vänat
    sussiesnus skrev 2009-06-25 17:04:50 följande:
    Kan jag äta jordgubbar med mjölk som mellis? Med lite sötningsmedel...?
    varför skulle du inte kunan göra de?

ja menar tål du mjölk är de väl inga problem att äta lite jordgubbar med mjölk. Söting medel skulle jag hopa över för ´jag tycker jordgubbaran är godas utan socker eller sötningmedle men de är en smak sak.
  • vänat

Sen förderar jag även jordgubbar utan mjölk men som sagt ser inget hinder i att man inte skuel kunna äta mjölk och jordgubar.

• vänat
    mamma2002 skrev 2009-06-25 17:19:18 följande:
    Hejsa alla!Gud vad det e skönt att kunna handla i en "vanilg" kläd butik och kunna hitta fina tröjer utan att se ut som ett tält :) Idag köpte jag en vanlig L- tröja ioch det kändes toppen. Dyrt blir det att tappa kilon men det e det verkligen värt :) Ligger nu på en stl 46-48 och det är toppen, kommer inte ihåg sist jag hade detta:) Brukar ligga på en 52-54 annars :) NICE!Men: Igår käkade jag en halv glass ute på ett cafe, sen tog det inte mer en 1h så fick jag hem och sitta på toa (tappade nog 1kg) hahahahahaha klarar bara inte av mjölk produkter längre. Får hålla mig till isglassarna fram över,, Hur e det för er andra? Klarar ni mjölk? jag kan äta det mesta (även omyttigt) utan problem men inte mjölk..ha d gott alla! =KRAMAR=
    ja klarra möjli fast dock inget jag anväder mig av dricker inte mjölk utan har de mest i matlagning sen blir de fil eller ygert har alldrig använt specilet mycket mjölk varken inna eller eg´fter opertionen
  • vänat
    caesar skrev 2009-06-25 17:51:44 följande:
    vet att det kommer bli dyrt med alla nya fina kläder.men man får tänka att vi slapp betala dyr operation så det är Okej att shopa och bryom oss lite extra för plånisen.men en så länge är det en dröm att köpa mindre kläder, hoppas snart att det visar på vågen och kroppen.
    mren man behöver inte köpa dyra nya fian kläder under tiden man går ner i vikt kan handla kläder på sekunhand,loppis tardera, halva rea priset eller så.Sen köpa dyrae finare kläder när man stannat av i vikt.

Sen under vikt ned gången inte heller nödvändigt att handla mssor utan enbart något någr aplagg så man klara sig då behöver de inte bl så dyrt.
  • vänat
    caesar skrev 2009-06-25 19:47:47 följande:
    nej menar just sen när man är klar.NU får man tok fynda på rea eller jaga rabatt kupong varor.fast det brukar jag försäj allt göra, man vill ju alltid komma undan så billigt som möjligt.
    Menjust när man är klar behöver man ju ändå inte köpa både vinter och sommar garderobben samm amånd sen också förksa dela upp kostanderna på flera månder.

Eller göra som jag läst folk gör på vikdropp eller viktop vilken du var jag läse de som satt in pengar på ett kont varje månda spara till de gått ner i vikt färdigt och så de då kanköpa ny graderob
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp