• vänat

Gastric bypass=Gbp

FH Mamma skrev 2009-06-26 09:08:32 följande:

mitt landsting prioriterar inte bukplastik efter gbp
    Hur gör de men bukplasting för andra om gått ner mycket i vikt på annat sätt? eller om de har en massa överflödighud,häng problem med svamp etc efter graviditere då? Får operas eller? Blir även de bort sållade? Så de överhutaget inte gör bukpalstik opertioen eller?
  • vänat
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-26 11:23:30 följande:
    de måste ju göra det i svåra fall iaf...det kan ju bli riktiga problem annars, med svamp o sår
    men nu vet jag inte hur svårt fall de är Fh Mamma fall? om de är de som gör at ho då inte får oprtionen eler inte att de bort priotete henne? För de kan ju inte nebrat bort priortera för at man gjort en GBP opertion?!
  • vänat

FH Mamma skrev 2009-06-26 11:53:11 följande:

Deras väntetid i kronoberg är minst 2 år... och de gör nog bara bukplastik på särskilda fall inte efter graviditet och inte efter vanlig viktminskning tror jag.
    men bukpalstk görs ju inte enbart på grund av viktminskning eller gravidteer utan at man har problem med svmp och dylik detatt oavett om man fått problem efter en gravidtet eller vik ned gång med hjälp av oprtion eller utan opertaion

man får inga bukplastik oprtioner i något lansting utan att upffylla kirtete med att ha exvis ha probelem med svamp eller likande.
  • vänat
    medow skrev 2009-06-26 12:28:10 följande:
    Hej alla jag har lagt in före och effter bilder på mig är ju inte på målvikt än men har tappat 48 kg nu opades den 30 okt förra året.Bilden nu på mig i helbild är lite konstigt kjolen är för stor i magen så jag ser gravid ut men så är det inte utan det är kjolen som liksom sticker fram .Plockar säkert bort bilderna senare..Kram på er.
    Grattis till dina tappde kilon! Vilken skiland
  • vänat
    medow skrev 2009-06-26 12:52:43 följande:
    Tack man har svårt att fatta det !!!!! men mycket har ju förändrats på vägen ..
    vist de svårt att fatt!! hjärena har inte hängt med hos mig med min atappde kilon så jag kan förstår om de samm a för dig jag har gått ner 50kilo på ett år
  • vänat

hot fuss skrev 2009-06-26 15:55:23 följande:

helt ärligt? jag tror du väger för lite. o förslitningar i knän har de flesta överviktiga men det räknas inte som en komplikation som ger en rätt till gbp. jag har 39 i bmi o kämpar för op nu. har hypertoni o förslitningar i rygg nacke o knän men det räknas inte.
    Hyprertoni räkandes för mig inna opartionen fick dessutom förtur + endomertiosen gav mig förtur även den.

Förlitnigra har jag tacklov klart mig från
  • vänat

Fröken knopp skrev 2009-06-26 19:05:41 följande:

hej hej!!! fy vad irriterad,arg och ledsen jag varit i dag.jag vill ju som bekant få min operation gjord så snabbt som möjligt-precis som alla ni andra som kämpar.Har fått en remiss skickad till danderyd sjukhus och en till norrtälje sjukhus, har pratat med dem o de har mellan 4-5månaders väntan innan man får träffa läkaren.-- har då läst om vårdgarantin, har läst runt massor och förstått att mågra som bor nedåt i landet fått sin operation gjord på sophiahemmet via bealningsförbindelse,jag ringde sophiahemmet-absolut vi tat i mot mot betalningsförbindelse,glag ringde jag till vårdgarantin,stod på mig så mycket att jag fick prata med en högre chef, hon säger först att det inte finns något sammarbete med landstinget o sophiahemmet.. när jag berättar om några av er säger hon att nedåt landet sammarbetar de med detta sjukhus men sjukhuset uppfyller inte våra krav!!! det e nu jag blir irriterad, hon menade typ at de var mer rädda om sina patienter i sthlms län!!!! jag förstår absolut om ett sjukhus inte uppfyller kraven men hur kan typ halva sverige kunna få operera sig där med betalningsförbindelse men inte vi som bor i sthlms län????? hur gör jag nu?? o sen sa hon att vårdslussen och vårdgarantin är sammmasak e det så?? o vad e valfrihet i vården?? kramar
    Ring och kola med patinenämden vad du kan göra om de kan göra något åt saken.

Eler be dom skicka din remiss til annat lansting som har kortare kö.
  • vänat

FH Mamma skrev 2009-06-26 19:06:52 följande:

Jag har inga svamp problem men kanske är kirurgen extra snäll mot mig efter alla mina problem.Ljungby i kronoberg opererar oxå utan svampproblem
    OK För utan svamp och dylki räknar de flesta lansting bukplastik opertioner som skönhetsoperationer.

Sen även andra kriter man ska upp fylla kanske uppfyller någon av de som ståd i fil jag la ut ttidgare
  • vänat

FH Mamma skrev 2009-06-27 10:48:16 följande:

äntligen verkar jag kunna äta kött igen.. så tråkigt att inte kunna det.
    låter härligt at du verkar kunna äta kött igen. Får man fråga vad som gjort att du inte kunnat de tidgare? har du fått problem när du ätigt kött?
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp