Fröken knopp skrev 2009-06-26 19:05:41 följande:
hej hej!!! fy vad irriterad,arg och ledsen jag varit i dag.jag vill ju som bekant få min operation gjord så snabbt som möjligt-precis som alla ni andra som kämpar.Har fått en remiss skickad till danderyd sjukhus och en till norrtälje sjukhus, har pratat med dem o de har mellan 4-5månaders väntan innan man får träffa läkaren.-- har då läst om vårdgarantin, har läst runt massor och förstått att mågra som bor nedåt i landet fått sin operation gjord på sophiahemmet via bealningsförbindelse,jag ringde sophiahemmet-absolut vi tat i mot mot betalningsförbindelse,glag ringde jag till vårdgarantin,stod på mig så mycket att jag fick prata med en högre chef, hon säger först att det inte finns något sammarbete med landstinget o sophiahemmet.. när jag berättar om några av er säger hon att nedåt landet sammarbetar de med detta sjukhus men sjukhuset uppfyller inte våra krav!!! det e nu jag blir irriterad, hon menade typ at de var mer rädda om sina patienter i sthlms län!!!! jag förstår absolut om ett sjukhus inte uppfyller kraven men hur kan typ halva sverige kunna få operera sig där med betalningsförbindelse men inte vi som bor i sthlms län????? hur gör jag nu?? o sen sa hon att vårdslussen och vårdgarantin är sammmasak e det så?? o vad e valfrihet i vården?? kramar
Ring och kola med patinenämden vad du kan göra om de kan göra något åt saken.
Eler be dom skicka din remiss til annat lansting som har kortare kö.