• vänat

Gastric bypass=Gbp

Felicia6 skrev 2009-06-22 16:45:31 följande:
    Ok hjälp vilken skillad de är på dig: Hur många kilon har du tappat?
  • vänat

Moj Katile skrev 2009-06-23 00:27:24 följande:

Ketos är ett metaboliskt tillstånd som uppstår när levern i stor omfattning frisätter ketonkroppar i blodet. Triglycerider (fett) bryts ned till fettsyror och dessa omvandlas i sin tur till ketonkroppar av levern. Ketos inträder vid fasta och kan leda till en doft av acetonKetos hamnar man ofta i när man går på pulver eller liknande och ska ju vara bra när man bantar men tja.... Känns inte som man ska gå i ketos när man är opad...
    Sen beror de ju på hur mycket ketos man hammanr i anoekitere hamanr även dom i ketos och då är de absolut inte alls bra.

Så de kan man allas haman i när man sälter sig själv ockås så bra nej kanppast.
  • vänat
    Felicia6 skrev 2009-06-23 00:39:50 följande:
    Ketos är väl det man kommer i då man sätter kroppen i svält med hjälp av tex nutrilett osv oxå, och vi sätter ju kroppen i svält oxå, det är ju därför vi går ner som vi gör så då vore det inte konstigt att vi oxå hamnar i det? Ja, men försök tänka långsiktigt för gör man inte det, så kan man gå ner sig rätt bra i depression ifall man hamnar på en platå... Och om du känner såhär efter två veckor då du inte gått ner så hur kommer du inte må om du står stilla i 3månader?.. Jag är bara omtänksam och försöker hjälpa dig hur mkt har du gått ner i snitt i veckan hittills?
    Platå kan man ju hamna på utan att de är något kontigt eller fel med de utan högst normalt.
  • vänat

L i n n skrev 2009-06-23 08:08:14 följande:

GAH. Jag är sååå slarvig med motionen och INGET händer. Nu måste jag verkligen börja igen!
    Även om man inte slavar med kost & motion hamann man på platå och somsagt de högts normlat har jag fått höra. Även att platån vara oliak länge.
  • vänat
    Nuttans Mamma skrev 2009-06-23 09:06:56 följande:
    Godmorgon alla snygga tjejer.. observera att alla ÄR snygga här..
    FRÅGOR!

Tänkte höra efter vilka som HAR gjort bukplastik (ev andra plastikoperationer) och vilka som ska och vilka operationer?
    Före och Efterbilder!?
    Var det värt att ta bort huden, har hört det gör jäkla ont!?

Kramar/Katja
    Tycker också de skulle vara intresant med före och efterbilder+ på plastik opertioner
  • vänat
    Trollungen08 skrev 2009-06-23 09:58:04 följande:
    Idag fuskade jag o åt en knäckemacka med ost på till frukost. Ska ju helst vänta en vecka till. Men verkar funka bra. Har inte fått ont eller något.
    Varför skulle du få ont finns de som får börja med vanligmat på engång och inte får ont.Allt beror på hur snabb man äter och hur väl man tuggar.
  • vänat
    PetraAbbas skrev 2009-06-23 10:09:46 följande:
    hejhejTyvärr har jag inga före/efterbilder..... Men jag har gjort en bukplastik för ca 1 månad sedan. Resultatet börjar nu synas o det är så himla fint. ärret är nästan osynligt o jag har för första gången i mitt liv en platt mage. För mig lyfte de även underlivet, vilket gör att det är så himla snyggt. Totalt tog de bort 2kg skinn på mig.Det har varit ett helvete efter operatonen kan jag säga men nu när resultatet börjar synas o man slipper sår o värmeutslag då kan jag säga att det är absolut värt det :)
    Oj 2kilo skinn var de enbrat på magen?
  • vänat
    PetraAbbas skrev 2009-06-23 12:03:10 följande:
    jaaa bara på magen,,,,,,,
    ja du de är en hel del de!!
  • vänat
    Trollungen08 skrev 2009-06-23 12:07:32 följande:
    jag undrar en sak. Kan man bli nekad en betalningsförbindelse om inte sjukhuset kan hålla garantin?Min mamma har blivit godkänd för op i skövde. Men hon får ingen tid förän juni nästa år. så då ringde hon till Sophiahemmet o dom kunde ta emot henne i augusti-september. men då måste dom få in en betalningsförbindelse. så då ringde hon till mottagningen i skövde o bad om en. O då fick hon som svar att Sophiahemmet inte tar emot fler patienter o att hon inte kan skicka någon betalningsförbindelse. O mamma sa att hon pratat med dom på sophiahemmet. men hon i skövde trodde inte på mamma.
    Dom har inte rätt att neka betalningsförbindelse där emot kan du allt strula med de. kahn dom inte hålla den så kallde vårdgaratinh ar dom skytldighet att skicka pat til annat sjukhus som klara vårdgarantin men se vet man ju att de inte fungararer så i praktiken.

Men de är bara stå på sig prat med den som har hand omvårdgaratinen och patientnämnde om sjukhuiset trular med betalningsförbindlesen.
  • vänat
    Trollungen08 skrev 2009-06-23 19:13:09 följande:
    Är det farligt att börja äta för tidigt? Idag när vi var i Jönköping så åt jag laxfilé och potatis. Mådde hur bra som helst. Men jag känner inget stopp, så var tvungen att sluta äta. Kändes som jag skulle kunna äta hur mycket som helst.
    Varför skulle de var afarligt ata börja äta förtidigt?? de börjar ju med vanlig mat direkt efter opetione på vissa sjukhus. Gäller bara at tuga väl!

Sendan finns de ett stopp man äter tills man är mätt, De går inte att äta hur muýcket som helst även om de känns så.
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp