• beadis

Gastric bypass=Gbp

hot fuss skrev 2009-09-07 14:05:36 följande:

ringde vårdlotsen nu här i östergötland.för att säga att jag gått vidare till ersta istället.o då berättar hon att mitt ärende lett till samtal med danderyd idag o fortsatta samtal resten av veckan. o att sskan jag pratat med där kommer få en ordentlig tillsägelse för sitt dåliga bemötande. o att så här får det inte gå till.chefen på danderyd hade bett tusen ggr om ursäkt för sskans dåliga beteende.men hon tyckte det var bra att jag sökte till ersta nu istället o önskade mig all lycka till nu.åh vilken bra dag
    oj, där ser man
  • beadis
    1975 skrev 2009-09-07 18:45:38 följande:
    FAN!!!!! Är för dålig för att få operationen på torsdag. Får vänta till den 24/9ARGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-08 06:42:41 följande:
    Gomorron alla. Idag blir det en bra dag, det känner jag på mig. Får jag bara löst detta med operation, så är det bara ett nytt jobb som är kvar på önskelistan, sen kommer jag var mer än nöjd :)
    Gomorron själv och alla andra
  • beadis

ericas mamma skrev 2009-09-08 12:07:53 följande:

De hade inte fått min remiss än och väntetiden var 4-5mån för första besöket och sen lika lång tid till op, men då håller de ju inte vårdgarantin
    nej, det gör de ju inte..men du ska väl åberopa vårdgarantin hoppas jag?
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-08 12:37:57 följande:
    Så hörde då Sahlgrenska av sig idag med en ny läkartid. Inte från det "nya" schemat som skulle kommit igår utan med en återbudstid. Så på fredag förmiddag skall jag vara där o kolla vad han säger. Kommer säga att jag endast är intresserad av operation. Skall jag säga att jag kontaktat Ersta då eller skall jag vänta med det tills jag fått tider och så?
    Jag hade nog ringt ersta på torsdag och hört med de först, säger de då att du får en tid, så är det ju bara avboka ...men om du inte hunnit få en tid än, säger du det till läkaren på sahlgrenska, det ska ju inte göra ngn skillnad
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-08 15:11:14 följande:
    En fråga till er som antingen redan är opererade eller snart skall opereras. Hur har ni gjort med vikten från det att ni varit på läkarbesök och fått godkännande för operation? Jag har förstått att man skall gå ner i vikt veckorna innan operation, men har nig ått ner i vikt även under tiden innan? Vad ställer dom för krav på er, efter läkarbesöket?Hoppas ni förstår hur jag menar. :)
    ersta ställer inga krav på ngr tappade kilon, men man ska ha flytit 2v innan, och klart då tappar man ju vikt ändå
  • beadis

God morgon till er alla

Hur har dagen börjat? Bra hoppas jag...själv är jag så trött---gäsp...vill ZzzzZzzzz....

• beadis
    vänat skrev 2009-09-09 07:50:34 följande:
    Ja konstant trött nu mera upplever jag de som men för hoppningsvis blir de bättre med tiden.Har på morgonen nu impregnerta min nya vinterjacka ute på balkongen känns skönt att ha fått fixat de så har jag förbrätt in för den kommande vinter jackan.Så får jag väl i övrigt små pyssla börja packa in för flytten som äger rum den 1 okt så de finns en att pyssla med.
    ahaa..du ska flytta, skoj?
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-09 09:40:16 följande:
    Jag vill ha mitt besked om läkartid från Ersta nu. Nästan så att jag är sugen på att ringa idag, trots att hon sa i slutet av veckan. :)Snacka om att man blir otålig med allt sådant här nu. :)
    Förstår dig...och jag vill att min op tid kommer med posten i morgon, för idag hade den inte kommit
  • beadis
    vänat skrev 2009-09-09 12:56:33 följande:
    ja men samtidigt vemodig tris jäte bra min min nuvande lgh men vil ju resa mycket så därför försöker jag få ner all de utf gifter jag kan sålt min nuvande bostd hyr sedan en större 1 med kök och sovalkov + klädkammare.Så de fin som sagt var en del at göra in för flytten packa städa,spacka i gen hål bättre på med färg efte jag slipa spackligen.Så är de de vanliga flytt bestyren städa, ädra adress ja allt vad man nu ska koma i håg att fixa.Men samtidigt känns de väldigt spännde också.
    ok...det är ju alltid kul med en ny lgh, även om det tar sin tid att få upp alla grejjerna
  • beadis

ericas mamma skrev 2009-09-09 13:19:53 följande:

nu har jag pratat med en på vårdlotsen, och hon har pratat med SÖS de ska kalla mej snart
    Skönt för dig
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-09 15:51:23 följande:
    Har nu lyckats hålla mig hela dagen från att ringa till Ersta o fråga om läkartiden. Tänkte dock ringa imorgon förmiddag o kolla, för om det är så att jag fått en tid, så har jag möjlighet att ringa till Sahlgrenska då dom har telefontid mellan 13-15.30 imorgon, o avboka fredagens läkarbesök. Så jag håller tummarna för morgondagen. :)
    en till som håller tummarna för dig...hoppas hoppas, de nu kan ge dig en tid, för jag fick ett meddelande idag från en på viktop..hon hade ringt de igår och Ja de hade fått schemat, men fick inte boka in möten ännu, varför vet jag inte
  • beadis

God morgon sköna gänget

Ännu en ny trött morgon för min del..men men man ska väl piggna till snart....

• beadis

Hedde73

Den stora dagen är inne, ska du ringa idag till Ersta och höra om tiden?

• beadis
    hedde73 skrev 2009-09-10 07:49:28 följande:
    Ja, jag skall ringa dom på förmiddagen o kolla om hon har någon tid att ge mig. Hon s ju slutet på veckan o det borde det väl vara idag? Skriver ett inlägg så fort jag har pratat med dom. Jag hoppas iaf på att hon har en tid klar, för då hoppar jag nog över läkarbesöket på sahlgrenska imorgon.
    Ska tänka på dig på förmiddagen om jag inte är här... vi får hoppas att du får en, så du slipper gå på mötet i morgon
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-10 09:48:41 följande:
    Har precis pratat med Ersta och jag fick beskedet att läkartiderna för oktober förmodligen skall börja planeras nästa vecka. Jag var iaf inlagd i systemet och kommer att få en tid, så då bör ju min remiss vara godkänd iaf, annars hade dom väl skickat tillbaka den? :)Jag tror att jag går på läkarbesöket imorgon iaf och propsar då på operation, så får jag ju en remiss dit med isåfall, sen är det ju bara att ringa o be dom stryka den när jag förhoppningsvis får klartecken på Ersta. :)
    Va skönt för dig...då får du snart en kallelse då
    Du vågar inte riktigt lita på att få en tid eller eftersom du ska gå dit i morgon?
  • beadis
    hedde73 skrev 2009-09-10 10:27:51 följande:
    Nej, jag vet inte. Tar väl det säkra före det osäkra så att säga. Men eftersom dom skrivit in mig för att få en tid, så borde det ju inte bli några problem. Men om nu läkaren på Ersta av någon anledning tycker att jag inte skall opas, så har jag ju kanske en bedömning från läkaren på sahlgrenska som säger ett annat. Fast, det kanske bara är jag som är löjlig. :)
    nejdå, jag förstår dig, jag hade gjort likadant
  • beadis
    FlikkanZombie skrev 2009-09-10 14:16:45 följande:
    Försäkringskassan i ett nötskal *suck*
    rättare sagt vår regering i ett nötskal, fk lyder ju bara under de
  • beadis
    1638 skrev 2009-09-10 16:21:14 följande:
    Idag ringde kirurgen.De har mottagit min remiss men läkarna kollar remisser endast 1 gång på 3 veckor så jag får vänta några veckor till....sen fick jag veta att Vrinnevi utför ca 40 op /år och de får ca 300 remisser /år.... av dessa 300 remisser så kanske 100 går före pga div risker så som diabetes o högt bltryck... så summan av kardemumman är alltså minst 1 års väntetid på vrinneviÅberopar därmed vårdgarantin... ska ringa vårdlotsen på måndag....
    Det gör du alldeles rätt i
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp