• beadis

Gastric bypass=Gbp

MelvinMeja skrev 2009-06-12 15:49:02 följande:
    Moj katile: jag har lagt till dig så du kan se mina kort
    kan jag oxå få se de? om jag ber extra snällt, please
  • beadis
    MelvinMeja skrev 2009-06-12 15:57:52 följande:
    vänat och snart3barnsmamma jag har lagt tiller. korten ligger under starka bilder. Vill inte att människor som jag inte har godkänt ska få se bilderna. men ni är välkomna att titta in.
    Shit! vilken skillnad det var före och efter...du är jättefin!
    får man fråga vad du vägde som mest, det ser ut som om jag kunde väga som du före op?
  • beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-12 16:35:50 följande:
    Nu är det bara 5 dagar kvar. Sen är min operation oxå gjort. Är lite nervös nu. Men mest förväntansfull
    jag får konstigt nog ont i magen av nervositet för skull med..weird
  • beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-12 17:11:52 följande:
    Kan inte riktigt fatta att den snart är gjord o att jag är på den "andra sidan" o ett helt nytt liv börjar.
    ja, tänka sig, snart är det så....ska du ha din dator med dig så du kan uppdatera oss efter op
  • beadis
    Trollungen08 skrev 2009-06-12 17:22:09 följande:
    ja bara dom har trådlöst bredband där så ska jag ta med mig den.
    bra
  • beadis
    MelvinMeja skrev 2009-06-12 19:31:04 följande:
    Jag vägde 125kg som mest. På det frösta korten i underkläder vägde jag 120kg. Trollungen08 jag lägger till dig.
    ja, då väger jag som du gjorde...sen kanske du är längre iförsig
  • beadis
    MissFörstånd skrev 2009-06-13 21:34:24 följande:
    Imorrn bär de av mot Stockholm! Nu ikväll har sambon fotat mig både med och utan kläder, ingen vacker syn vill jag lova! Men men de SKA bli bra! Har packat resväskan idag och hoppas jag fått med mig allt, de sista slängs i imorrn. På måndag är de besök på cftk med blodprover och samtal. Är taggad som fasiken! Melvinmeja - De där hemska siffrorna känner jag igen allt för väl .
    Lycka till! o hör av dig snart o berätta
  • beadis
    lindarius skrev 2009-06-14 13:04:10 följande:
    Alltså nej inte direkt kan jag väl påstå. Hade kunnat få operationen redan innan sommaren men jag var fortfarande tveksam och osäker. Ville skaffa mer information och känna mig helt säker. Jag var till min husläkare i Oktober 2008 bad honom skicka remis till Ersta sjukhus. Fick komma dit den 20:e februari och sen träffa dietist en månad efter samt läkaren igen den 26:e Mars då de beslutade att göra operationen. Men jag sa att jag ville skjuta på det till slutet av September pga lite privata saker. Och det var oki. Men nu vill jag inget mer än att få det gjort. Fast gärna slutet av Augusti, ska ringa på måndag till vårdplaneringen och fråga om jag kan flytta fram min operation till slutet av augusti istället för September. Så jag tycker det har gå väldigt snabbt faktiskt till skillnad från vissa man läst om som fått vänta hur länge som helst. Jag är 168 cm lång och väger 110 kg = BMI 39.. Längtar tills jag får vara på andra sidan som så många andra här. Åhhh vad det sak bli skönt. Men visst det blir nog tufft också..
    ohh...så du har träffat kirurgerna på ersta, är de trevliga?
    Jag ska dit den 25juni för bedömning, är inte från stockholm så jag har alla mina besök samma dag...nervös som sjutton för att bli nekad op...ska träffa ngn jesper magnusson, har du träffat honom?
  • beadis

Fröken knopp skrev 2009-06-14 16:58:55 följande:

ni som gö operationen, gör ni den privat eller gör ni den genom landstinget?
    har inte fått min op än, men jag ska ev göra den på ersta och genom landstinget..du frågade om ersta nyss...jag har upplevt de på ersta som väldigt snälla, iaf de jag har pratat med på kirurgen
  • beadis

Fröken knopp skrev 2009-06-14 17:31:04 följande:

vad snälla ni är som svarar på alla mina knasiga frågor så snabbt:) snart3barnsmamma-hur länge har det tagit för dig,från remiss?
    jag var hos vc läkarn 31/3, 14 dagar senare fick jag remissvar från sahlgrenska, 5års kötid till op, funderade ett tag vad jag skulle göra, fick höra talas om dett amed vårdgaranti, ringde o kollade upp det med vårdslussen, sen ringde jag runt lite till olikqa sjukhus som Västra göraland samarbetar med, och ersta var ett utav de, de sa inga problem, skicka bara betalningsförbindelse o remiss till oss, så kan du få tid ganska snart

Hade du fått remiss skickad?
Svar på tråden Gastric bypass=Gbp