Inlägg från: ebben |Visa alla inlägg
  • ebben

köpa servis till 12åring?? rörstrand...

HJÄLP mig-min dotter blir snart 13år. JAG har som ide att börja samla på en fin matservis-en tallrik kostar ju över 100 kr....
    HUR gör man smartast?
    hon är ju alltså snart 13år,hon kommer få ett par delar då hon fyller år o till jul. men det tar ju en eviget-man måste nog ge mer!?
    HUR har ni gjort??
    Det gäller rörstrands "kurbits" om ni vill se..........
    är det bäst att ge 8 av allt eller vad??

tips hur har ni gjort?

• Svar på tråden köpa servis till 12åring?? rörstrand...
  • ebben

ja just det??
    Finns de att köpa all evighet?? eller hur gör man då? om det slutar tillverka den? man kanske inte vill slänga ut flera tusen på en gång??

kolla gärna-den är fin,rorstrans.se o gå på kurbits.

• ebben

med tanke på att hon är 12..så
    13 födelsedag+ jul
    14 födelsedag o jul osv ...tar en avighet innan man har allt?!
    Ja,visst ber man mormor o så köpa nån del. + nån extra som bonus...
    Sen är det ju mattallrikar
    assietter
    djuptallrikar
    kaffegods
    upplägningsfat
    gräddkanna typ.
    ska man ha 12 av allt? då blir man ruinerad .......
    jaja det är ju i allafal len BRA present-fast kanske inte så kul att få nu,typ en tallrik...

• ebben

ja! visst-man det finns ju både mat o kaffe servis i samma så det var det jag tänkte,man vill ju ha allt i en enhet helst. men visst-man börjar med mat o sen kanske hon får köpa kaffeservisen själv ,-) ,eller då hon eventuellt gifter sig!

• ebben

ni kanske har räät?
    Hur som så har ju hon valt den.. o det är inte tänkt att ha som "finservis" utan till vardags-det man har ska ju användas-inte stå i en skåp..........
    så egentligen kvittar det väl om det är en "ful servis" eller ej? tycker jag personligen.........

Svar på tråden köpa servis till 12åring?? rörstrand...