• Anonym

Vem ska betala?

Igår kom min bror på besök med sin sambo och sina 2 barn, 10 0ch 11.
    Ena pojken stog och hängde på en stol som stog bredvid våran nyinköpta 50" tv och jag sa åt han fler gånger att gå ner och låta tvn vara för den kan ramla ner. Föräldrarna brydde sig inte märkbart.

Under tiden ser den andra ungen till att kasta upp en balong på tvn, och på en sekund händer det. 11-åringen sträcker sig upp över tv och ska ta den, ramlar och hela tvn åker i backen. Tur att barnen inte gjorde illa sig!!

Självklart pinsamt för dom som åker hem genast, och när jag pratade med dom senare på kvällen ruskar dom av sig det med att det går ju på min hemförsökring.. Öhh, jaha ? Han tycker alltså inte att han ska stå för ens självrisken!!

Han jobbar som IT-tekniker på ett stor företag och har jättebra lön, och hon jobbar som barnmorska, och jag är ARBETSLÖS och min sambo jobbar 50% som rörmokare, vi hade sparat jättelänge och ändå fick vi skjuta till med avbetalning, och det va deras barn som hade sönder tvn! Känns så jävla tråkigt.

Vem ska betala? Ska man behöva bli osams med familjen pga såna här saker? Jag tycker självklart att dom ska betala, men som han sa: Vi har ju precis köpt en båt och har jättedåligt med pengar, annars hade vi kunnat hjälpa till...

1500 är vad jag har kvar att leva på till slutet av den här månaden

• Svar på tråden Vem ska betala?
  • LJ87

ja tycker absolut att de ska stå för självrisken, ni sa till barnet o gå bort o de gjorde de inte o föräldrarna brydde sig inte... det är ju inte ert problem att de precis köpt båt, ni hade ju precis köpt tvn.. om ni hade råkat ha sönder deras båt så tror ja minsan att de krävt att ni skulle betala självrisken...

• LJ87

förresten tycker de konstigt att de inte sa något... hade ja haft barn o de förstört någons tv så självklart skulle ja betala...

min hund förstörde en matta hemma hos en kompis o självkalrt betalade ja för den, skulle känna mig jättedum annars..

• Anonym

De är självklart att de ska betala självrisken. BASTA!

Jag skulle inte tveka att bli osams med familjen om det krävdes.

Min mamma (fattigpensionär) lånade vår bil och backade in i något och förstörde bakluckan. Det var självklart att hon skulle stå för självrisken!
    Jag hjälper henne ekonomiskt på många sätt, men där går min gräns.

• Shorona

Jag tycker absolut att dem ska tå för självrisken.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • snarret

Ja, jag tycker det är självklart att dom ska betala. Har ens barn sönder ngnannans prylar så får man såklart se till att ersätta det.

• Anonym

vadå hjälpa till? Det var ju DERAS barn som hade sönder ERAN tv!
    Har mina barn sönder något så ser jag det som min skyldighet att betala det som gått sönder,iallafall att erbjuda mej att betala!
    Särskilt då ni sagt till barnen flera gånger ...

• xenaa

Det är en självklarthet att de ska stå för självrisken. spelar ingen roll hur mkt pengar man tjänar eller inte. rätt ska vara rätt!

• Anonym

Eftersom det var hans barn = Ni skall inte betala.....hur tänker dom??
    Pinsamt av dom att inte betala....

• Dundermamman

Självklart att din bror ska stå för självrisken, något annat alternativ finns inte!
    Det är deras barn och alltså deras skyldighet att betala om barnen har sönder något!

5 skogisbebisar föddes 19/4!
  • Anonym

10 och 11 år då är man ganska stor. Självklart ska de betala ni sa ju till flera gånger. skilnad kanske om det är en 3åring som inte förstår konsekvenserna av sina handlingar.

Svar på tråden Vem ska betala?