Vem ska betala?
Igår kom min bror på besök med sin sambo och sina 2 barn, 10 0ch 11.
Ena pojken stog och hängde på en stol som stog bredvid våran nyinköpta 50" tv och jag sa åt han fler gånger att gå ner och låta tvn vara för den kan ramla ner. Föräldrarna brydde sig inte märkbart.
Under tiden ser den andra ungen till att kasta upp en balong på tvn, och på en sekund händer det. 11-åringen sträcker sig upp över tv och ska ta den, ramlar och hela tvn åker i backen. Tur att barnen inte gjorde illa sig!!
Självklart pinsamt för dom som åker hem genast, och när jag pratade med dom senare på kvällen ruskar dom av sig det med att det går ju på min hemförsökring.. Öhh, jaha ? Han tycker alltså inte att han ska stå för ens självrisken!!
Han jobbar som IT-tekniker på ett stor företag och har jättebra lön, och hon jobbar som barnmorska, och jag är ARBETSLÖS och min sambo jobbar 50% som rörmokare, vi hade sparat jättelänge och ändå fick vi skjuta till med avbetalning, och det va deras barn som hade sönder tvn! Känns så jävla tråkigt.
Vem ska betala? Ska man behöva bli osams med familjen pga såna här saker? Jag tycker självklart att dom ska betala, men som han sa: Vi har ju precis köpt en båt och har jättedåligt med pengar, annars hade vi kunnat hjälpa till...
1500 är vad jag har kvar att leva på till slutet av den här månaden