• Tridde

BF Augusti 2009

Malinskyy> ja nu börjar det verkligen närma sig

Tingeling76> det är ju just det där med barnvakt som jag oxå känner strular lite. min mamma ska vara barnvakt men hon bor över en timme bort + att hon nog behöver lite tid på sig att göra sig klar att fara så jag vill verkligen inte ha nån jättesnabb förlossning sen har vi en halvtimme in till förlossningen hemifrån, så i värsta fall tar vi med Pontus så får mormor möta upp där ifall det blir total kris. det ordnar sig säkert på nåt vis

• Tridde

genom auroragruppen har jag en förlossningsplan skriven men jag skriver ingen egen utan tycker att den räcker. egentligen är det så självklara saker men det är skönt att få dom på papper så jag vet garanterat att de vet vad som gäller när vi kommer in
    Busungens mamma> vad har du skrivit hittills?

• Tridde

daisy76> hoppas du ligger på förlossningen nu istället för att vara hemma med värkar, lycka till nu!!

• Tridde

Busungens mamma> det ser ju jättebra ut! ni har verkligen fått med viktig info, och det är kort och koncist.
    vi skrev att ingen får ens fråga mig om EDA, utan om jag mot allt förmodan vill ha det så ska det beslutet komma helt och hållet från mig själv. jag är rent ut sagt skräckslagen för den och det ska gå riktigt långt innan jag kan tänka mig att ta en igen, detta pga förra förlossningen. sedan vill jag få all info så fort som möjligt, är det ens en misstanke om snitt så ska den infon till mig för att jag ska ha en möjlighet att få förbereda mig på den tanken då snitt skrämmer mig mer än vad en vaginal förlossning gör.
    kort sagt är det ju verkligen jätteskönt att skriva en förlossningsplan om man är orolig eller bara vill vara säker på att saker inte missuppfattas

• Tridde

det här är från vår bflista, nån som hört nåt om någon?
    1:
    Mija81: Bf 1/8 , andra barnet, Sjöbo

2:
    nostalgica: Bf 2/8, andra barnet , Stockholm
    Lee90: Bf 2/8, första barnet, Norrtälje
    First baby: BF 2/8, första barnet, Malmö

3:
    mfrea01: BF 3/8, första barnet, Svalöv
    Raffaello/Anna : BF 3/8, första barnet, Lidingö

4:
    Talie: BF 4/8, första barnet, Göteborg

5:
    Tid för barn: BF 5/8, första barnet, Göteborg
    Lottie: BF 5/8, tredje barnet, Eslöv

6:
    Lill Loppan: BF 6/8, tredje barnet, malmö
    fridalisa: BF 6/8, andra barnet, schweiz/malmö

7:
    Victorius: BF 7/8, fjärde barnet, Ystad

8:Taniqua BF 8/8-09, andra barnet, solna
    Fikia: BF 8/8, första barnet, malmötrakten

9:
    SandraS: BF 9/8, tredje barnet, Skillingaryd (Jönköpingslän)

10:
    Jossan23: BF 10/8, tredje barnet, umeå
    Solrosen81: BF 10/8, andra barnet, Göteborg
    lillmaggen77: bf 10/8, andra barnet, borlänge-trakten

11:
    Ebbasmamma: BF 11/8, fjärde barnet, Sjöbo
    Jezz: BF 11/8, andra barnet, Solna

• Tridde

Busungens mamma> lät jobbigt med tidig morgon, hoppas du hunnit vila lite under dagen. vi har oxå avtal med anticimex via folksam men jag tänkte aldrig på att ringa till dom så jag har rensat bon själv här i sommar. klantigt...
    jag har fått nåt knepigt för mig på nätterna, sista gången jag är uppe på toa runt fyra så kan jag sen inte somna om direkt utan ligger vaken uppemot 1 1/2 timme innan jag kan somna om. skitjobbigt eftersom min grabb är så morgonpigg och har sovit riktigt länge om han vaknar runt 7

bmbesök idag, Harry ligger fortfarande åt rätt håll men huvudet står väldans högt och är fullt rörligt. jag fick en +1 på protein samtidigt som jag fortsätter ha lite flimmer då och då, men blodtrycket är bra. jag hade likadant när jag väntade Pontus, alla symtom på havandeskapsförgiftning men ändå inte hf utan bara stor belastning på kroppen mot slutet så jag är inte orolig. tips på hur man får tjurig bebis att sjunka ner emottages tacksamt för så länge han står så här högt är det liggläge som gäller om vattnet går, och det gör ju vansinnigt ont på ovansidan av magen pga töjningen

• Tridde

Ginnsy> stort lycka till och hoppas det går fort nu!

här händer det absolut ingenting. ingen propp, inga direkta sammandragningar, ingen mensvärk, men däremot tokdålig i magen och vansinnigt trött. min söta lilla grabb var lika morgonpigg som vanligt imorse så jag blev väckt av blöta pussar runt 6 får försöka aktivera honom med en film sen så mamma får däcka i soffan.

• Tridde

Busungens mamma> men vilka idioter, fattar de inte själva att du inte orkar ens med din egen? vet hur det är med att försöka sova dagtid, har ju en i samma storlek igår spelade han dataspel i en timme iallafall så då tvärslocknade jag en stund.
    Malinskyy> tyvärr så kan man ha det sådär länge innan om det ska bråkas ordentligt, jag var öppen 2.5cm + förvärkar varje kväll 5 veckor innan Pontus föddes...så tyvärr säger inte förvärkar något säkert om att det ska vara på g.

jag känner igen det där med blandade känslor, och speciellt nu när foglossningen släppt så jag inte har så förbaskat ont hela tiden. än är jag inte så less att jag ser fram emot förlossningen, tvärtom så är det fortfarande riktigt läskigt. men samtidigt vill jag ha det gjort så jag slipper oroa mig för om barnvakt ska hinna hit, hur det ska gå, hur det ska starta, om Pontus är hemma eller hos sin pappa, hur det blir med hans skolstart den 24:e osv osv osv.
    idag mår jag riktigt bra så det var jag bara tvungen att förstöra, var ute och staplade nykluven ved här på kvällen så nu känns höfterna och ryggslutet lite ska ta hand om mig själv sen med en rejäl skål glass så fort lillen somnat, då brukar ryggont glömmas bort!

• Tridde
    Ginnsy skrev 2009-08-15 18:55:20 följande:
    I torsdags (den 13:e) så bestämde sig våran lilla älskling Max för sig att titta ut. 11dagar före BF.Nu är vi hemma och vi alla tre mår bra!!JAG KAN INTE VARA LYCKLIGARE!!!
    stort grattis!! hoppas allt gick bra och fort
  • Tridde

Ginnsy> sorry, läste inte ditt andra inlägg innan jag skickade grattiset om du känner att det var jobbigt tycker jag absolut att du ska ta tillvara på chansen att få prata med någon, berätta för barnmorskan vid efterkontrollen om du mår dåligt för då fixar hon en samtalskontakt åt dig. det är guld värt att få prata igenom om det var traumatiskt för dig och du är absolut inte ensam om att uppleva första förlossningen som oerhört jobbig. ta hand om dig!

Svar på tråden BF Augusti 2009