• Avalon

Tips på mycket bra bokserie av Diana Gabaldon

Tror det är bland det bästa jag har läst i hela mitt liv! Det handlar om en engelsk kvinna, Claire, som på 1940-talet på något vis trillar genom en menhir (ex. stonehenge) och hamnar i 1700-talets Skottland där hon träffar världens läckraste skotte Jamie och tillsammans får de vara med om en massa spännande äventyr. LÄS DEM, jag är så avis på er som fortfarande inte har gjort det. Hittills har det kommit ut 7 böcker, den åttonde är på gång.

• Svar på tråden Tips på mycket bra bokserie av Diana Gabaldon
  • lövet2

Är det på gång en till?! Det visste jag inte! Har du någon aning om hur långt den har kommit? Håller de på att översätta den?

• Avalon

Den nya ska precis ges ut nu 27 september och heter på engelska "A Breath of Snow and Ashes", när den kommer till Sverige har jag ingen aning om men det lär väl bli till årsskiftet eller liknande! Längtar så.... Har suttit och läst om hela serien igen för säkert 3-4 gången...

• Ecko

Vet ni om man kan beställa "A breath of snow and ashes" redan nu?
    Jag kikade in på bokus.se men hittade den inte...

• Tingilya

Å jag fullkomligt ÄLSKAR denna serie !!
    DEn e sååå braa!
    Kul atts e att det finns fler som jag

• Tina B

Finns det så många?? Jag har "bara" läst de 4 första - och älskade dem! Vad heter de andra titlarna? Jag har sett böcker av henne men jag tror inte de har tillhört samma serie.

• Tina B

Då skall jag gensat köpa bok nr 5!! Hääärligt!!

• Lady Namárië

Diana Gabaldon har också skrivt en spin-off om en av bikaraktärerna i serien, "Lord John and the Private Matter". Den är också bra!

• Soffis80

Här är en till som har slukat igenom böckerna. Dom första böckerna läste jag på några dagar.
    Böckerna var dock inte lika uppskattade av min sambo. Han tyckte att jag var tråkig när jag bara satt och läste hela tiden. Men men, har man väl börjat läsa dom är dom svåra att sätta ner.. ;)
    Avalon: Håller med dig. Jag är också lite avis på dem som inte ännu läst böckerna. Tänk om man skulle lyckas få en liten minnesförlust. ;)

Svar på tråden Tips på mycket bra bokserie av Diana Gabaldon