• WhiteAngels

    Com hem kundeservice är idioter

    I går morse när jag skulle sätta mig vid internet är det totaldött och hela modemet med.Trots att jag kollat om alla sladdar satt i funkar inte en endaste lampa.
    Bad min man som ringde mig på mobilen att han skulle ringa dom.Han ringde upp men idioten i luren fattade inte vad min man förklarade hade hänt utan han gjorde en uppgradering av vårt modem ist...Han blev irriterad och la på.
    Ringde i dag igen men ännu en jävla idiot som inte heller fattade att han skulle skicka ett nytt modem...
    Kan man gå längre med detta?Nån som har nr eller mail till drift service chef?Har provat att googla men hittar inte
    Sitter utan internet och hemtele och vi är beroende av båda eftersom jag pluggar på distans

  • Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter
  • WhiteAngels
    smarties skrev 2009-06-17 09:28:11 följande:
    Varför inte bara säga att ni behöver ett nytt modem, för det är helt stendött? Hur svårt kan det vara o förstå det? =)Borde tom kundservice förstå? :)
    Men gud det är ju det han sa men dom började uppgradera och annat dom är tröga!!!
  • WhiteAngels

    Jag hittade både mail o nr till kundservicechefen.hoppas hon fattar annars ska det sägas upp med en gång så får jag hellre vara utan hemtele.

  • WhiteAngels

    Min man mailade kundservicechefen om hur dåliga dom var med sin service och hur många år vi varit deras kunde och hur mycket vi lagt ut och får sådan dålig service..kort därefter ringer hon upp han och beklagar.Hon skulle prata med dom 2 min man pratat med och även sin högre chef.=)Nu blir det fart på dom minsann
    Bara trist att sitta utan internet och telefon över midsommarhelgen..jag är ju fruktansvärt beroende av det med..

  • WhiteAngels

    Vi behåller com hem.Högsta hönset vet ju iaf hur man tar hand om sina kunder
    Kommer hem nån killar i kväll med modem och allt o kopplar i det i kväll helt gratis!Äntligen!Hoppas dom andra idioterna får sparken!!

  • WhiteAngels
    c0ol skrev 2009-06-17 12:28:36 följande:
    Jag är mer nyfiken på hur dom lyckades uppgradera modemet om det nu var helt dött?
    haha ja dom är man bra korkad..min man påpeka flera ggr att så kunde han inte göra för det var dött..nästa nisse ville skicka gubbar till oss för att kolla på det och vil skulle batala 500 kr...no way...men nu ordnade det sig iaf=)
  • WhiteAngels
    Cynric skrev 2009-06-17 12:33:21 följande:
    Ni har skert mötts med dåligt support osv, men allt är inte svart/vitt.Dom har väll sina regler att flja och olika saker dom måste testa innan dom får skicka ny utrustning till folk. Annars så ringer det säkert många och drar en rövare bara för att få lite nyare frächare utrustning.Tycker ni ska tänka på att dom på kundservice på alla ställen(inte bara com hem) inte gör sina egna regler utan följer det dom tillsagd att göra..
    Man är man snäsig och uppkäftig och vägrar fatta vad kunden menar då kan man inte gå efter regler sov..till och med högsta hänset anser att dessa 2 människor gjort fel..Han bad tusen gg rom ursäkt det var katsatrof
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 12:43:26 följande:
    Fast nu måste jag ändå, även om jag fullt förstår din frustration inflika att det finns så många idioter som ringer in och säger att något är helt dött.Ta mitt jobb som exempel. Nisse P Ucko ringer in, säger att hans dator är helt död, att den inte startar.Då frågar man om någon lampa lysr eller blinkar, och får ett jävla "jamen jag säger ju att den inte STARTAR!" i örat.Fine - kom in med den då.Då visar det sig att datorn startar, men inte windows, den laddar alltså BIOS och allt det.Vissa är puckon, vilket comhem ändå fattar på ett sätt. De får en checklista och får följa den till punkt och pricka. Hur korkat det än må vara så är det för allas skull.Skickar de ett nytt modem och det visar sig att det gamla faktiskt funkade för att Nisse P Ucko inte kunde svara på några enkla frågor så ja....
    Vi hade lätt kunnat skicka tillbaka för dom ska se hur det ser ut.sen borde det ju synas att dom inte får nån kontakt att det inte funkar allsosv..men att sitta o vara snäsig och uppkäftig...nä du det ä rinte service till sina kunder
  • WhiteAngels
    dirpower skrev 2009-06-17 12:50:02 följande:
    Strömadaptern kan också paja ihop. Har man en liknande till övers så kan man ju testa med den.
    det är det den har gjort..brännt inuuti
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 12:52:21 följande:
    Fast att två är lika uppkäftiga finner jag tyvärr oannolikt, en int omöjligt, ock reagerar jag på att ni inte verkat så samarbetsvilliga. Det finns olika sätt att försöka framföra saker på.Sen vet jag att det finns idioter, men två i rad?
    vadå samarbetsvilliga?om det är dött vad ska vi göra lixom..vi måste ha internet o tele var dag!!
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter