• WhiteAngels

Com hem kundeservice är idioter

Dynamic skrev 2009-06-17 13:04:35 följande:
    Och om ni gått igenom alla frågor och deras tappra försök att uppgradera den så hade ni alla tillslut snabbare kommit fram till rätt sak.
    men gud...Vi visste ju felet redan när vi ringde..den ena sa han uppgradera det och att vi skulle starta om det men hur enkelt är det när det är dött....
    nästa ville skicka hem killar för att kolla på det och VI skulle betala 500 kr..no way..
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 13:08:21 följande:
    Och varför i hela hela hela friden skulle de då skicka ett nytt modem?
    hur surfar man annars???dahh vi måste ha hemtele o internet var dag...nu är vi redan 1,5 dygn utan plus massa strul innan det
    Men iaf får vi ett helt nytt ..plus lite annat..gratis!
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 13:48:12 följande:
    om nu strömsladden var paj, så ser jag ingen poäng i ett nytt modem, mi gveterligen surfar man via modemet, inte via strömsladden typ. Nästa fråga: om det nu är så viktigt, köp en ny strömadapter själva då. eller är strömsladden integrerad?
    Det har vi testat och det funkade inte
    men skitsamma vi får det fixat i kväll.
  • WhiteAngels
    Cuthalion skrev 2009-06-17 13:59:48 följande:
    Men du säger ju att de kunda skicka hem folk till er men att ni skulle få betala för det?Finns det något i avtalet ni har med dem som säger att ni har rätt till gratis service och gratis modem resten av ert liv? Finns det det förstår jag om ni inte ville betala, i annat fall så finns det en stor möjlighet att kundtjänst gjorde det de kunde göra.
    Men gud jag lämnar tråden för ni läser inte vad som skrivits
    HÖGTSA HÖNSET sa att dom gjort fel!det ska tas allvarliga samtal med dom
  • WhiteAngels
    honeybun skrev 2009-06-17 14:05:18 följande:
    Fast jag sa ju till dom att vi redan testat detta.. Å varför ska de be mig göra det när jag ringer för femtielfte gången med samma problem.. Nåt annat som är sjukt dåligt med dom är att man ska knappa in sitt kundnummer medan man står i kö, men sen när man väl kommer fram måste de ändå be om kundnummret igen.. För de kan inte se vem som ringt..Men det är såhär enkelt! De som sitter i en kundtjänst kan inte sånt här egentligen.. De sitter å läser innantill men vägrar att erkänna detta, kommer det då en fråga som inte finns i deras manual så kan de inte svara så då hittar de på nåt.. Känner folk som jobbar/har jobbat på olika kundtjänster och så är det..
    hahah det där känner jag igen.Min man ställde en knivig fråga en gång och det kunde inte människan i luren svara på alls..utan bara öhhhhh
  • WhiteAngels
    Cuthalion skrev 2009-06-17 14:07:38 följande:
    Och som någon annan påpekade, det är väl klart att han säger så för att blidka dig i slutändan. Förmodligen så får ingen i deras kundservice ge ut gratis modem eller gratis tjänster bara sådär utan det beslutet måste tas av någon högre upp. Självklart hade de då kunnat hänvisa dig vidare såvida de inte har order om att låta bli det.Skönt att det löser sig för dig nu i alla fall.
    men ingen hänvsining vidare utan vi letade upp numret till kundchefen som ringde sin chef..
    Vi har fått tjänster gratis tidigare o plåster på såren i kundeservice
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 14:09:47 följande:
    Enligt dig ja, eller er. Hon har alltså bara hört er version.
    nej både hon o högsta chefen ska ha samtal med dom med en gång o det kan nog behövas.
  • WhiteAngels

Dessutom mail kan dom inte ens svara på förrän efter flera dagar om ens då....nä dom får en sista chans sen skaffar vi annat o lever hellre utan hemtele

• WhiteAngels

Min man är datachef och dataansvarig så han kan lite mer än word.
    Vi har haft modemet länge så det är kanske inte så konstigt att det inte orkade me ri heller

• WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 16:01:26 följande:
    Ah, datachef. Det förklarar saken, debrukar inte kunna något.Du är riktigt säker på att han är datachef?Är han chef över ettorna, eller nollorna?
    Min man kan fan så mycket mer än ni så det är ni som är nollorna här..
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-17 21:12:28 följande:
    Ja är han datachef så...! Han vet ju inte ens vad hans titel är uppenbarligen, så nja, han kan nog inte mer än oss, och absolut inte mer än C0ol.
    Var det han som skrev titeln?Han har hållt på med datorer sen vissa av er gick i blöja...
  • WhiteAngels
    Dynamic skrev 2009-06-18 08:26:29 följande:
    En datachef som behöver extrapengar? Jo jag skruvar ofta i datorer med, och mobiltelefoner, fast inte för pengarna, för att det är kul och för att jag är grymt duktig. Dessutom har jag social kompetens och är ödmjuk inför att andra har rutiner de måste följa, och som extra tilltugg vet jag att många som anser sig kunan allt som ringer in, oftat inte kan allt.Du ger mig dagens garv, idag igen. IT hälsar och tackar för underhållningen!
    Ja han gör det för han tycker ocå att det är KUL.....!dööööh...garvar nog mer åt tröga människor som tror dom är tuffa och kan håna andra..men sitt du kvar i sandlådan för jag tänker inte göra det...
  • WhiteAngels
    c0ol skrev 2009-06-18 08:33:55 följande:
    Kul men ska ändå ha betalt? Och om han nu var någon typ av chef, för någon typ av data. Så borde han ju veta att man har rutiner och att dessa ska följas.Det är inte några som helst problem att få prata med second line hos comhem, om man bara är lite ödmjuk och förklarar sakligt vad det gäller.
    Vi har pratat med olika chefer så så är det..vi är INTE bakom flötet...*suck*trötta mig människa*
  • WhiteAngels
    c0ol skrev 2009-06-18 08:40:57 följande:
    Så cheferna skulle komma ut och fixa problemet, eller vad menar du?En chef har ju ofta ännu mindre koll på den tekniska biten.Jag pratar om second line support.
    den här han kunde och har gett oss mycket "plåster på såren".
  • WhiteAngels

Vi fick själva reda på att många av dom som sitter i kundservice är inhyrda och inte alls utbildade med data alls,eller så är där vissa som kan sina saker.
    hur fan man man bara anställa nån som inte kan nåt...skrämmande..com hem får en sista chans sen ryker dom!

• WhiteAngels
    dirpower skrev 2009-06-18 08:57:48 följande:
    De har ju ändå sin checklista att gå efter så även begåvade inom området tvingas ner till samma nivå som pappret i handen kan erbjuda.
    ja o är så korkade att dom går efter ett jävla manus fast ett modem är dött...jisses..tror det var en blondin utan iq som satt där...tippar på det!
  • WhiteAngels
    rosyposy skrev 2009-06-18 09:01:25 följande:
    Hehehe, har hör många underbara historier från en polare som satt i supporten för en stor nätverksleverantör. Bland annat så bad hon alltid personen i luren att dra ut sladden till datorn ur väggen när hon sagt åt dem att stänga av datorn. Varför? Jo för att 90% av de som ringde in trodde att det räckte med att stänga av skärmen för att släcka ner hela datorn.
    på minne mig om den gången vi ringde com hem igen om vårt modem....bruden i telen ber oss dra ut alla sladdar till modemet.....jisses...vet inte vad hon tänkte på...
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter