• c0ol

Com hem kundeservice är idioter

Jag är mer nyfiken på hur dom lyckades uppgradera modemet om det nu var helt dött?

• c0ol

Ja det finns verkligen två sidor av det här myntet.
    Att "högsta hönset" säger som den har gjort är ju inget konstigt, det är ju standard förfarande, lika väl som de som sitter på support ska ställa sådana frågor, eftersom de flesta som ringer in inte har någon koll, eller tror att dom har koll.
    Som tex säger att man jobbar inom "data" precis som dynamic säger så är det väldigt många som anser att kan man jobba med word så har man stenkoll på routing.
    Sen att en strömadapter blir bränd låter mest som något självförvållat.

• c0ol
    Dynamic skrev 2009-06-17 16:01:26 följande:
    Ah, datachef. Det förklarar saken, debrukar inte kunna något. Du är riktigt säker på att han är datachef? Är han chef över ettorna, eller nollorna?
    Det hette datachef på 60 talet, och ja du har så rätt för att vara IT-chef och liknande så behöver man inte kunna något om teknik eller att koda osv, man ska ju enbart leda och fördela arbete.
  • c0ol
    Dynamic skrev 2009-06-17 16:14:24 följande:
    Nej precis. hahaha datachef, fasen vad vi garvar här här är datachefen chef över nollorna hävdar dom bestämt
    HAHA ja det kan ju stämma där du jobbar :)
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 07:27:27 följande:
    Var det han som skrev titeln?Han har hållt på med datorer sen vissa av er gick i blöja...
    Det är ju du som skriver att han är datachef och dataansvarig, var han inte det nu?
    Sen så är det en liiiten skillnad på datorerna för 35 år sedan och nu, så det är inte någon större merit att pillat med hålkort idag faktiskt.
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:28:21 följande:
    Ja han gör det för han tycker ocå att det är KUL.....!dööööh...garvar nog mer åt tröga människor som tror dom är tuffa och kan håna andra..men sitt du kvar i sandlådan för jag tänker inte göra det...
    Kul men ska ändå ha betalt? Och om han nu var någon typ av chef, för någon typ av data. Så borde han ju veta att man har rutiner och att dessa ska följas.
    Det är inte några som helst problem att få prata med second line hos comhem, om man bara är lite ödmjuk och förklarar sakligt vad det gäller.
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:31:24 följande:
    Kanske inte alla men 8 av 10 ggr jag ringer com hem blir jag dåligt bemött. Antingen är de bara otrevliga eller totalt okunniga!
    Det jag tycker är mest underligt är att alla verkar behöva ringa så många ggr till com hem, om man tex kan säga att 8 av 10 ggr så har du blivit dåligt bemött så har du ju minst ringt 10 ggr, jag tror jag har pratat med min isp ungefär två ggr på 5 år eller nått sånt.
    De gånger jag ringt comhem för kunders räkning så har jag aldrig blivit otrevligt bemött, att dom verkar okunniga beror helt på att dom som tar emot samtalen har en checklista dom ska följa, och löser inte det problemet så ska frågan eskaleras, men det går som sagt lätt att snabba på det lite om man är ödmjuk och trevlig själv.
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:34:51 följande:
    Vi har pratat med olika chefer så så är det..vi är INTE bakom flötet...*suck*trötta mig människa*
    Så cheferna skulle komma ut och fixa problemet, eller vad menar du?
    En chef har ju ofta ännu mindre koll på den tekniska biten.
    Jag pratar om second line support.
  • c0ol
    smarties skrev 2009-06-18 08:39:49 följande:
    Är det bara jag som aldrig haft något krångel med ComHem? Har fått trevligt bemötande och snabb service varenda gång.. :D
    Nejdå nu har jag bara haft kontakt med dom via kunder men aldrig några problem, men mycket beror helt klart på hur man är som kund när man ringer in.
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:43:20 följande:
    Jag tror inte de följer checklistan när de 1) säljer något som inte finns 2) hotar med fängelse (ja, helt sjukt men sant). Anledningen stt man pratar med dem så många ggr är helt enkelt för att de strular så mkt. Min väns brf har bytt från com hem till Telia och det hoppas jag vi kommer göra oxå.
    att som säger något som inte finns kan ju hända om dom inte har helt koll på den utrustning du har hemma, det änder faktiskt även mig att man tror att en kund har något som sen faktiskt inte fanns där, så även solen har fläckar.

Ja om dom hotade med fängelse så är det ju bara att anmäla dom, samtalet finns ju inspelat så det är ju inga som helst problem att driva det vidare.
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter