• c0ol

Com hem kundeservice är idioter

Tussilago09 skrev 2009-06-18 08:53:43 följande:
    Så var inte fallet! Jag tog det vidare, skrev brev och pratade med övre distanser flera ggr men då hittade de inte inspelningen. Lägligt, eller hur? Som sagt, har jobbat inom servicebranchen i många år (butik) och vet hur det är att få massa skit för något man inte kan rå för, därför har jag alltid en trevlig ton när jag ringer kundservice etc. Sen är com hem tyvärr ofta inkompetenta och då har man rätt att reagera som kund!
    Gjorde du en polisanmälan då eller?
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:53:58 följande:
    den här han kunde och har gett oss mycket "plåster på såren".
    Och på vilket sätt kunde han? det han gjorde var väll att "chefa" lite och fjäska för en kund, det gör ju knappast att han kan tekniken.
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 08:56:10 följande:
    Vi fick själva reda på att många av dom som sitter i kundservice är inhyrda och inte alls utbildade med data alls,eller så är där vissa som kan sina saker. hur fan man man bara anställa nån som inte kan nåt...skrämmande..com hem får en sista chans sen ryker dom!
    Ja så är det ju och det är därför dom har checklistan, för att snabbt kunna ta reda på felet, men börjar man då bråka som kund och påstå att det där kan jag redan osv så tar ju allt mycket längre tid. Eller så är man saklig och ödmjuk och allt går som en dans, man har ett eget val där.
    Eller tror du allvarligt att dom som sitter och svarar i telefon har certifieringar och högskoleutbildning i systemvetenskap?
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:00:41 följande:
    eh va ...bättra svenskan lite bättre ...
    eh?
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:12:33 följande:
    Nej, verkligen inte. Jag fick en ursäkt och kompensation och nöjde mig med det.
    Att inte polisanmäla när någon hotar med fängelse är väll rätt dumt
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:11:23 följande:
    men gud lägg ner..jo han kunde tekniken mer än dom som satt i kundservice...
    Förklara gärna
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:05:06 följande:
    Nu är du ju bara dryg! När man läser vad du skriver är det inte så svårt att förstå varför folk tycker kundservice ofta är otrevliga och ger dålig service...
    Det är knappast dålig service om man ägnar 35 minuter att förklara en sådan sak.
  • c0ol
    WhiteAngels skrev 2009-06-18 09:03:27 följande:
    på minne mig om den gången vi ringde com hem igen om vårt modem....bruden i telen ber oss dra ut alla sladdar till modemet.....jisses...vet inte vad hon tänkte på...
    Ja vad tänkte hon, hon försökte troligen hjälpa er med ert problem, och hur tänkte ni om ni ringer från den fasta telefonen när ni har problem med modemet?
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 09:22:25 följande:
    Nej, men det är dålig service när det hörs att support tycker man är korkad för att man inte förstår, DÅ är det dålig service!
    Men allvarligt, så du skulle inte tycka en person som inte kan se skillnad på en fyrkant och en cirkel som liiite korkad? du kallar ju själv dom som sitter i supporten för idioter och korkade blondiner osv, vad ger dig rätt att säga sånt, när du inte får som du vill, men personen i andra ändan har inge rätt att tycka något?
  • c0ol
    dirpower skrev 2009-06-18 09:28:21 följande:
    Instämmer. Vill man polisanmäla så behöver man bevis för att det ens ska leda till något. Innan man ringer kundsupport kan man sätta på inspelning på sin egen telefon. Jag vet inte hur förälskade ni är i 1900talets hemtelefoner men de flesta mobiltelefoner kan spela in samtal. Säger man bara till att jag bandar det här så blir de säkert vänligare på en gång.
    Bevisen finns inspelade hos företaget, men om man går direkt till dom så behöver dom inte lämna ut något, därför måste en polisanmälan göras, och jag anser att alla hot ska polisanmälas, även fast det kanske inte leder till åtal så kommer det iallafall bli uppmärksammat. Ingen varken vuxna eller barn ska behöva ta emot hot.
  • c0ol
    arianne03 skrev 2009-06-18 09:48:48 följande:
    Jag har faktiskt ringt kanske 20 ggr till comhem. Är det inte strul med bredbanded, så är det tv:n. Har fått felaktiga modem 2 ggr. Fast det kunde de faktiskt se, så de skickade bara ut nya. De som sitter på _teknisk support_ är många väldigt duktiga, fast en del läser def bara innantill (jag har Mac, så då blir de oftast helt ställda..). Men som sist, så hade jag beställt en digitalbox, men den ska kopplas in med en scart(!) sladd. Det är ju en analog koppling, så jag ringde och undrade varför de gjort så. Då säger hon att "nä, scart är ju en digital koppling". Que? Sen närdå? Till slut fick jag fram att "kvaliteten på boxen är så dålig att det inte spelar nån roll om man har en analog koppling"...och att man måste beställa deras "HD"-box om det skulle vara "helt" digitalt...OK... Låter detta som de vet vad de pratar om?
    Ja även om kopplingen mellan din tv och boxen är analog så kan ju själva boxen ta emot en digital signal så i sak har dom ju rätt.
    Och ja dom ska ju läsa innantill så det är ju inget att klaga på egentiligen.
  • c0ol
    dirpower skrev 2009-06-18 10:32:14 följande:
    Där ser man. Så polisanmälan kanske är att tänka på i alla fall. Företaget har väl ingen skyldighet att spara sina inspelningar mer än att de kanske får böta en hundring för att just den inspelningen var borttagen.
    Nej de har de ju egentligen inte men det är alltid bra att sätta press på dom
  • c0ol
    arianne03 skrev 2009-06-18 11:38:34 följande:
    Men detta är bara 1 av 20-talet gånger jag ringt, för att det är problem. jag har själv jobbat i kundtjänst på Telia, och där läste vi INTE innantill. Jag såg till att kunna mina grejer. Och, nej, scart är inte digitalt, så de har inte "rätt i sak".
    Eh jag skrev ju att det var analogt mellan tv och box, men det är fortfarande en digitalbox om den tar emot digitala signaler.
  • c0ol
    Tussilago09 skrev 2009-06-18 14:08:45 följande:
    För det första: Jag har inte kallat någon för idiot eller korkad blondin. Däremot anser jag att när jag har ringt så har de hos com hems support varit otrevliga okunniga. Det är ett faktum. Men bara för de har jag inte kallat någon för idiot eller dum blondin. Så du är helt fel ute! För det andra: satt jag i en support (precis som när jag jobbade i butik) skulle jag aldrig låta den jag talar med få reda på att jag tycker han eller hon är korkad. Då är man inte serviceminded och bör byta arbetsplats. Många ggr låter supporten dryg just för att man hör att de, precis som du tycker om de kunder som ringer till dig, tycker att man är korkad. Visste jag vad felet var och förstod skulle jag ju inte ringa, eller hur?
    Läs igenom dina inlägg igen så hittar du dom där du kallar dom det, börja med ts tex och sen är det bara att fortsätta.
Svar på tråden Com hem kundeservice är idioter