Inlägg från: Lyndi |Visa alla inlägg
  • Lyndi

***BOXER tråd***

Trekidz skrev 2009-06-19 12:52:15 följande:
    jaha,vi gav Tiger förra året men här har det tydligen inte ändrats då? Mysko...GLAD MIDSOMMAR
    Jag tror det var nytt för i år.....?

Glad Midsommar till dig/er också!
  • Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-21 11:02:36 följande:
    Vilka kennlar / uppfödare kommer era Boxrar ifrån?
    Bacco kommer från kennel Brukstorpets. Vart kommer din hund ifrån?
  • Lyndi

Är det någon som kan rekomendera en boxerkennel som _inte_ lägger stor vikt på utställningshundar? Jag vill ha en arbetande hund, inte en vänster varvare..

• Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-23 13:27:09 följande:
    Känns som de flesta större kennlar är superaktiva inom både tävling och utställning, men kan inte Sv Boxerklubben hjälpa dig annars? För hänvisning..
    Jag tror inte att boxerklubben kan hjälpa mig.. De kan inte kategorisera på det viset.. Nåja, jag får söka vidare..
  • Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-23 19:34:40 följande:
    Lyndi: Hon heter Marie Schyum och kallar kenneln Salvebolyckan. Hon har tyvärr ingen hemsida, men vet att det nog är valpar på G om några månader
    Aha! Vart i sverige håller hon till??
  • Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-06-30 08:59:18 följande:
    Huh det är för varmt för våra trubbnäsor just nu
    Ja usch ja! fast Bacco har inte _jätte_ ont av det.. Så länge man kyler honom då och då.. Med vattenslang eller nåt! Vi var nere vid havet igår kväll och badade. Det är så trist att det är hundförbud där nu..
  • Lyndi
    carola78 skrev 2009-07-02 20:16:31 följande:
    Åh massa boxer-människor.Jag har en trobbnostös på 1 år 5 månader.
    Välkommen in!
    Berätta om din trubbos! Tik eller hane? Från vilken uppfödare?
  • Lyndi
    Lyndi skrev 2009-07-02 20:17:59 följande:
    Välkommen in! Berätta om din trubbos! Tik eller hane? Från vilken uppfödare?
    Oj, det stod visst "tös"! Jag var lite för snabb..
  • Lyndi
    Trekidz skrev 2009-07-02 23:56:40 följande:
    Tiger har varit varm ida stackarn,men han har blivit sprayad flera ggr i ljumskar o på tassar med kallt vatten,det gillar han skarpt i hettan Hans matte hade oxå behövt lite avkylning,det är inte nice att vara i v 33 i denna värmen,men man ska ju inte klaga på vädret....
    Jag förstår verkligen att ni tycker att det är varmt..
  • Lyndi

Jag har kört en del tävlingslydnad med Bacco förut, men nu blir det mest allmän lydnad... Det ger mig mer - jag har både kassa tävlingsnerver och är egentligen mest intresserad av att kunna läsa av/styra min hund med små hjälper... Vi har också spårat en del och testat på sök.. När vi knep tredje platsen total på Boxer SM så kände jag att jag uppnåt mitt mål med råge. Målet var att ta ett första pris förra året.. Det slutade med 3 första pris=LP 1 och som sagt en tredje placering totalt på Boxer SM. Jag fattar fortfarande inte vilken prestation vi faktiskt lyckades med, till och med uppfödaren var ganska mållös.. Vår fina rosett och bronsmedalj hänger här hemma på väggen. *stolt*

• Lyndi
    Fruochmamma skrev 2009-07-03 10:22:44 följande:
    Ah Lyndi - gud vad roligt och duktigt
    Ja det var en upplevelse! Kommer ju aldrig att glömma det iaf..
Svar på tråden ***BOXER tråd***