Inlägg från: Anonym (Håkan Engström) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Håkan Engström)

Problem efter manlig sterilisering?

Jag har genomgick en vasektomi för lite drygt ett halvår sedan och har inte varit mig själv riktigt sedan dess. De första månaderna gjorde det ont, men efter ett halvår klingade det av. Därefter är det som om mycket av det sexuella också försvunnit. Pungen är inte längre med i orgasmen och jag känner mig aldrig tillfredsställd efteråt. Jag är liksom inte klar, känns det som.

Erektionen har också minskat och det känns ibland som att jag är impotent. Det krävs väldigt mycket för att den ska vakna. Och det händer oftare att jag slaknar under själva akten än förr.

Själva sexdriften har också försvunnit till stor del. Jag är numera nästan aldrig sugen på sex och kan gå flera veckor utan utlösning utan några som helst problem, vilket typ aldrig varit fallet tidigare.

Jag ångrar jättemycket att jag lät mig övertalas till detta. Lyckligtvis har jag ingen eller mycket lite smärta efter ingreppet. Av vad jag har läst får många långvariga smärtbesvär. Men det kanske kommer också så småningom.

Svar på tråden Problem efter manlig sterilisering?