Buddaboll skrev 2009-06-23 09:32:38 följande:
Bumsis mamma;Fast läkarvård är ju inte gratis för barn!Måst bara fråga, du anser att barn som behöver träna social komptetens skall ha rätt till gratis förskola 15 tim /vecka. Gäller det alla barn som behöver träna tex social kompetens?För det är rätt många abrn det i en vanlig barngrupp och då skulle kommunen gå under rent ekonomiskt.Sedan undrar jag har barn som har 15 timmar gratis resura eller assistent på dessa timmar, eller skall denna träningstid, tas från den vanliga verksamheten?Är bara nyfiken då jag själv arbetar på förskolan.
Mitt barn har ds. Behöver xtra träning nu och förmodligen resten av sitt liv. Det finns xtra resurs till gruppen för att hon ska få rätt hjälp o träning. Jag lägger inga värderingar i nån ekonomisk fråga vad som gäller kommunen. Vårt mål som föräldrar är att hon ska få den hjälpen så hon utvecklas maximalt vad som gäller henne,så hon i framtiden tom har chans att dra sitt strå till stacken och blir självförsörjande och betalar tillbaka i form av skatt. Och förresten läkarvård till barn är gratis. Jag betalar skatt och utnyttjar därför de förmåner som ingår i den höga skatten som vi betalar här i Sverige. Alla barn som behöver xtra hjälp ska ha rätt till det då man måste räkna med framtiden i alla kostnader. Se tex Malexandermorden-hade han fått hjälp o stöd under sin svåra uppväxt hade det kanske inte gått så där utan de där poliserna hade fortfarande kommit hem på kvällen till sin familj.