Någon som skriver???
Vad inspireras ni andra av förresten?
Jag hittar allra mest inspiration av Nordman. Py Bäckmans texter speciellt!
Vad inspireras ni andra av förresten?
Jag hittar allra mest inspiration av Nordman. Py Bäckmans texter speciellt!
För mig känns det inte som att jag har något val. Sätter jag mig inte och skriver så har jag svårt att somna eftersom det utspelar sig i huvudet istället. Men när jag har skrivit ner det så kan jag lägga mig och sussa sött.
Lite jobbigt är det eftersom jag hela tiden har en sån längtan efter att skriva. Tycker att det är jättejobbigt och bara längtar hela dagen efter att det ska bli kväll. Därför är det med blandade känslor som jag svarar JA, när killen frågar om jag vill kolla på film. Vill ju umgås med honom också, så mina karaktärer får vänta en stund men då blir det att man sitter här och klockan är mycket!
Nettie1: så känner jag med ibland. Att jag komme aldrig att kunna bli något för jag "vet" ju egentligen inte hur man skriver. Men jag försöker komma bort från de negativa tankarna och hoppas att svensklektionerna i skolan räcker en bit på vägen! =)
Nettie1: disciplin discilplin disciplin är det som verkligen gäller för mig! sitter jag bara och väntar på inspiration så händer det aldrig något. denna berättelsen är ett undantag då, men med annat jag har skrivit.
längtar tills jag kommit över 200 sidor för då känns det verkligen som att man har kommit en bit på väg! fasar redan för redigeringen eftersom jag redan kommiot på så mycket jag vill ändra. min son föddes mitt i förra redigeringen så då tog jag en paus på en månad, men det gjorde det bara jobbigare att sätta igång igen. den här gången ska jag sätta igång emd redigeringen direkt!
man blir aldrig riktigt nöjd! varje gång jag läser om ett manus så hittar jag nya saker jag vill ändra på. men jag skriver oftast bara ner en notering om det jag vill ändra och så fortsätter jag skriva där jag slutade, så går jag tillbaka och ändrar sen. annars skulle jag aldrig komma någon vart!
jag lägger tyvärr inte ut något. Jag låter ingen läsa innan jag är helt klar och nu har jag inte ens skrivit klart den. sen väntar redigering och redigering och redigering innan jag är någolunda nöjd. Få se om jag kanske lägger ut någonting senare när jag är klar.
idag har jag varit väldigt produktiv, 4500 ord. Är så sugen på att skriva mer men jag måste faktiskt sova lite med. Ska bli skönt nu när mannen hhar semester, då kanske man kan skriva lite på dagarna med!
Tate: Har skickat in en, gjorde det för lite mer än en vecka sedan. Men jag är rädd att den är lite spretig. Började som en kärleksroman och slutade som en deckare. Vi får väl se!
Vad roligt att du ska få ut en bok! Vad heter den och vilket förlag? Du får berätta när den kommer ut i butik!
har bara skrivit en hel roman som jag sedan har redigerat och gjort helt klart. annars har jag det fallit på det och jag har tröttnat och inte gjort klart.
jag har haft några testläsare, men de har tyvärr läst så långsamt så jag har skickat in till ett förlag ändå. har bara gjort två kopior av manuset (och det andra är fortfarande ute hos en testläsare) för det är ganska dyrt att skriva ut och min stackars skrivare vågar jag inte belasta med för mycket åt gången. nu väntar jag bara på att få in det andra amnuset och så ska jag skicka in det till ett annat förlag.
men eftersom det har tagit mina testläsare så lång tid, vet jag inte om det beror på att de inte har haft tid eller om de helt enkelt inte gillar storyn. själv känner jag ju sådär inför den, så jag hoppas inte på för mycket. vet inte om det är för att jag är så trött på den efter att ha läst den 6-7 ggr eller om den helt enkelt inte är bra. svårt att vara objektiv med sina egna saker!
jag skickade det till Forum, men ska skriva ut fler kopior och skicka till några andra också.
Din bok låter riktigt rolig, bara av titeln att döma! Kan tänka mig att den påminner lite om din presentation?
Igår fick jag lite tid till att skriva på förmiddagen, så jag kom i säng i normal tid igår kväll. Halleluja! Idag tänkte jag spräcka 200-sidors gränsen. Can't wait!
jelena: jag skriver i word (inte det gamla) och där står det längst ner till vänster hur många ord. annars kan man gå in på granska och så finns det en funktion där.
och spräckte jag 200-sidors gränsen igår då? NEJ! Jag SOMNADE klockan 20. Vaknade 08 i morse och fattade inte vad som hade hänt. så besviken jag var. men ikväll gäller det!
Oj!
Tolkien, Danielle Steel, Camilla Läckberg, Stephenie Meyer, Robin Hobb, Guy Gavriel Kay, JK Rowling, Sandemo, Jean M Auel... med mera!!! många fantasyförfattare...