• Nuni

Pergotime dag 1

Jag ska börja min andra kur av pergotime idag, dubbelkur. Fick ingen ÄL av enkel. Har inte fått blödning heller så jag börjar kuren ändå.

Det är din allra första pergotime kur?

• Nuni

Mini Söderling: Jag har PCO-s fick reda på det i höstas. Hade inte en aning om det. Jag blev gravid inom 3 månader efter jag tog ut p-stav och prickade in första ÄLen. Var inte så överviktig då. Så jag hade inte så mkt symtom på PCO-s. Visste ju inte vad det var då. Så nu har jag en underbar dotter på snart 14 månader som vi önskar ett syskon till =)

Trodde det skulle vara lika enkelt med tvåan men så blev det ju inte. Hade aldrig en tanke på att jag skulle kunna behöva få hjälp med att bli med barn.

Mina biverkningar var att jag fick lite molande mensvärk över äggstockarna. Har du känt nåt ännu? JAg ska ta mina tabletter innan jag pyser i säng sen.

Vad roligt med tvillingar =) Vi har sagt att blir det tvillingar (tog inget VUL första kuren) och denna kur blir det för sent. Så blir det så är det lika välkommet som ett barn =)
    Min mammas mormor fick tvillingar (men vet inte om det är en-eller två äggstvillingar).

• Nuni

Hej tjejer! Hoppas ni haft en trevlig midsommar? Jag hade det trevligt med många snapsar, måste ju passa på när man kan ;) Känner inga biverkningar än så länge. Hoppas verkligen att jag får ÄL av denna kur. Hur mår ni andra?

• Nuni

Haha då är vi två som hoppas på ÄL =)
    Jag skulle ta två tabl denna kur, men känner inget ännu. Ska börja testa from i morgon.
    Men ja det går segt som bara den =(

Mini Söderling skrev 2009-06-25 06:16:39 följande:

Hej Nuni Här går jag runt och hoppas på ägglossning :) hur går det för dig ? känner du något i kroppen visst skulle väl du ta 2 tabletter denna gång ? själv tycker jag tiden står lite still kram
  • Nuni

Ja det är det verkligen. =)

Tog ett test idag men det visar som det har visat förut, så jag vet inte om det är ÄL på g eller inte. Får svaga teststreck hela tiden, ibland starkare ibland svagare beror på hur mkt jag druckit. Även om jag har PCOS så har jag aldrig fått ett falsk positivt på ÄL test. Utan det är negativt när det är negativt och det blev positivt med min dotter =) Känner du ngt?

Florence skrev 2009-06-25 12:23:35 följande:
    Jag började med äl-tester igår, än så länge ingen äl... Ska ältesta i eftermiddag, men man måste ju hålla sig 4 timmar och det är så svåååårt :)
  • Nuni

Känner inte ett skvatt, testerna ser ut som det brukar. Kanske liite starkare nu.
    Flytningarna kan vara en biverkning av pergo kanske eller att ÄL är på g? Kanske redan har haft ÄL?

• Nuni

Japp håller mina för dig oxå =)

Jag tjuvstartade i torsdags em. Jag räknar från när jag började med dubbelkuren. Fick ju ingen blödning av förra omgången (när jag inte heller fick ÄL) så jag började på dag 35 i förra cykeln.

För övrigt har jag tappat rösten =( kan inte ens ropa på min sambo när jag behöver nåt.

Mini Söderling skrev 2009-06-28 19:41:56 följande:

Hej hopp gjorde ägglossnings test igår och det visade starkt och även i dag samma så vi håller tummarna på att testet stämmer och att vi lyckas :) För övrigt har jag lite molande känsla , hur många dagar har du gjort test ? Kram
  • Nuni

Jag ska dit den 6e juli på VUL men det är lite sent men bättre än inget iaf. Sen gör jag blodprov oxå.

Haha ja jag får fixa en liten klocka =)

Svar på tråden Pergotime dag 1