• Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • Nuni

Jag ska börja min andra kur av pergotime idag, dubbelkur. Fick ingen ÄL av enkel. Har inte fått blödning heller så jag börjar kuren ändå.

Det är din allra första pergotime kur?

• Vege

Vill bara säga lycka till, har själv tre barn med hjälp av Pergotime (extremt oregelbunden mens i vanliga fall) och lyckades på kur 5, 4 och 3.

Glad midsommar!

• Mini Söderling

Hej Nuni
    jag har ätit pergotime tidigare och fick mina tvillingar som i dag är 5 år men som sagt det är ju 6 år sedan sist så allt känns som om det är på nytt. Jag har pco .
    Kul att du också startar i dag så kan vi ju följa varandra lite om du vill själv tycker jag ju allt går i snigel fart . Hade du biverkningar förra kuren du åt ?

Kram

• Nuni

Mini Söderling: Jag har PCO-s fick reda på det i höstas. Hade inte en aning om det. Jag blev gravid inom 3 månader efter jag tog ut p-stav och prickade in första ÄLen. Var inte så överviktig då. Så jag hade inte så mkt symtom på PCO-s. Visste ju inte vad det var då. Så nu har jag en underbar dotter på snart 14 månader som vi önskar ett syskon till =)

Trodde det skulle vara lika enkelt med tvåan men så blev det ju inte. Hade aldrig en tanke på att jag skulle kunna behöva få hjälp med att bli med barn.

Mina biverkningar var att jag fick lite molande mensvärk över äggstockarna. Har du känt nåt ännu? JAg ska ta mina tabletter innan jag pyser i säng sen.

Vad roligt med tvillingar =) Vi har sagt att blir det tvillingar (tog inget VUL första kuren) och denna kur blir det för sent. Så blir det så är det lika välkommet som ett barn =)
    Min mammas mormor fick tvillingar (men vet inte om det är en-eller två äggstvillingar).

• Mini Söderling

Jo vist var det kul med tvillingar men massa jobb ,känns ju lite speciellt att ha fått , hoppas nu på en :)
    Vi ska inte heller på någon kontroll så vi får väl se vad det blir.
    Är ju bara på dag 2 men igår hade jag molade värk som mens värk. annars e jag väldigt trött men om det är tabletterna eller annat är ju svårt att svara på .
    Kram

• Florence

Hej!
    Jag svalde min första pergotablett för en timme sedan :) Jag är också extremt känslig för biverkningar i hormonsamanhang. Kan inte äta p-piller eller något sådant, så det här blir... intressant... speciellt för min sambo som brukar vara den som åker på humörsvängningarna :)

Jag har extremt oregelbunden mens och ett lätt överskott av manliga hormoner så jag fick tre kurer utskrivna. Ska inte på någon som helst koll utan han sa att jag skulle höra av mig om det inte funkade. Verkar lite knasigt men han gjorde en grundlig undersökning innan jag fick dem med vul och blodprov.

Det jag tycker är mest spännande är att jag för första gången har möjlighet att ha ett bim-datum :) Låter fånigt kanske men jag har aldrig vetat när jag ska få mens innan.

• Mini Söderling

Välkommen till oss !
    Kul att vi är fler som börjar i dagarna , vi får hålla våra tummar , skulle du äta en tablett per dag ?
    själv har jag i dag känt mig lätt retlig och lite känslig , och så mensvärk men inget som inte går att klara av , jag vet som du att jag är jätte käsnlig för hormoner när jag är gravid mår jag rent uselt i 9 månader för att kroppen är så känslig men det är det värt :)

Nuni tänkte fråga dig om att du tar dina tablettet på kvällen är det någon viss anledning eller har det bara blivit så? Jag tar på morgonen

Kram Tjejer på midsommar

• Nuni

Hej tjejer! Hoppas ni haft en trevlig midsommar? Jag hade det trevligt med många snapsar, måste ju passa på när man kan ;) Känner inga biverkningar än så länge. Hoppas verkligen att jag får ÄL av denna kur. Hur mår ni andra?

• Florence

Mini Söderling; Jag äter en tablett om dagen. Den enda biverkningen jag har märkt är att jag är lättretlig och att min städmani är värre än vanligt... Ungefär som när jag äter minipiller.

Svar på tråden Pergotime dag 1