• Florence

Pergotime dag 1

Hej!
    Jag svalde min första pergotablett för en timme sedan :) Jag är också extremt känslig för biverkningar i hormonsamanhang. Kan inte äta p-piller eller något sådant, så det här blir... intressant... speciellt för min sambo som brukar vara den som åker på humörsvängningarna :)

Jag har extremt oregelbunden mens och ett lätt överskott av manliga hormoner så jag fick tre kurer utskrivna. Ska inte på någon som helst koll utan han sa att jag skulle höra av mig om det inte funkade. Verkar lite knasigt men han gjorde en grundlig undersökning innan jag fick dem med vul och blodprov.

Det jag tycker är mest spännande är att jag för första gången har möjlighet att ha ett bim-datum :) Låter fånigt kanske men jag har aldrig vetat när jag ska få mens innan.

• Florence

Mini Söderling; Jag äter en tablett om dagen. Den enda biverkningen jag har märkt är att jag är lättretlig och att min städmani är värre än vanligt... Ungefär som när jag äter minipiller.

• Florence

Jag började med äl-tester igår, än så länge ingen äl... Ska ältesta i eftermiddag, men man måste ju hålla sig 4 timmar och det är så svåååårt :)

• Florence

Hej, jag skrev i början men har inte skrivit på ett tag: Jag fick fullt utslag på äl-test dag 15 och väntar på bim som är runt den 12e 13e juli. Jag ligger en dag efter mini Söderling och blev skaaaapligt sugen på att testa när jag såg att det hade plussats redan på dag 21! Jag är på dag 23...

• Florence

Jag är ute på landet några dagar till och upptäckte att jag glömt testen hemma....

• Florence

Mini Söderling: Men fy så tråkigt!

Jag fick mens på dag 32 :( Börjar med min andra kur i morgon. Vi har dock bättre förutsättningar den här månaden eftersom att vi ska på semester. Bara jag och älsklingen i 2,5 vecka :) Mitt under äl dessutom :)

• Florence

Mini Söderling: Jag åt tablett ett idag, ska äta 5, det är min andra pergokur. Hur lång cykel brukar du ha? Min är på ca 32 dagar så jag har bim den 16:e Augusti.

• Florence

Mini S - Jag har konstigt nog inte haft så mkt biverkningar. Jag har vanligtvis jättemkt när jag äter minipiller osv. Fast idag började jag störtgråta när min sambo reste sig för snabbt och blev snurrig i huvudet (han fick även lite andnöd). Jag fick panik och tankarna snurrade i raketfart i huvudet på mig (i mitt huvud var han redan död). Riktig panik heeeelt omotiverat. Han är väldigt säker på att det är hormoner, verkar troligt för det kändes inte som en normal reaktion direkt :)

Jag håller tummar och tår för oss båda två!

• Florence

Hey Mendo, dig känner jag igen :)

• Florence

Jo, visst är det! Jag hade planer på att sluta med fl men det gick inte riktigt bra :)

• Florence

Hej hej! Jag kom hem i onsdags. Har ju då bim imorgon. Jag har inte tjuvtestat alls faktiskt. Min sambo friade på semestern så nu är det bara bröllop i min skalle :)

• Florence

Hur vet du att du inte är gravid? Testat? Det kan man väl inte känna på sig bara :) Jag är på bim +1 om min cykel är densamma som förra pergokuren, är på dag 33 i cykeln.

Äter du pergo den här månaden?

• Florence

Hej! Jag är på min tredje kur, ätit tre tabletter av fem. Ska till gyn den 31:a augusti och kolla.

• Florence

Jag kommer att vara på dag 13 när jag ska dit, så det borde ju passa bra. Jag går i Malmö.

• Florence

Jag har också varit hos gyn idag! Tycker inte att jag har fått tillräckligt med hjälp förut men idag fick jag massor med info och så vidare. Jag tror att gyn märkte att jag var ganska påläst så jag fick allt jag bad om! Jag ska dessutom tillbaka och kolla med blodprov på dag 20. Han ville även att min "man" som han sa (vi är ju inte gifta än, men det lät så mysigt så jag påpekade inte detta) skulle komma och lämna spermaprov.

MEN jag hade ett finfint ägg på 1.6 cm! Wiii :) Så om mannen lyckas pricka det så slipper han att lämna spermaprov (snacka om prestationsångest, haha).

Jag är glaaaad idag äntligen lite hopp!

• Florence

Mini Söderling; Hahahaha, på toan på sjukhuset?? Haha. Det kan ju bli en rolig historia för framtiden :) Vet du hur stort din äggblåsa var i måndags? Min gyn sa inget om när man skulle ha sex... Alltså, det här med att ha sex varje/varannan dag. Vi har alltid det varje dag när det är äl-tider, det kanske är dumt... Eller? Ska vi vänta tills på fredag nu kanske. Guuud vad konstigt det känns att schemalägga sådant!!!!

• Florence

Ok, ja, folk säger ju olika. En del säger att det inte spelar någon roll om man ligger kvar och att man kan ha sex varje dag... Hoppar över sex idag då :) Jaja, det visar väl sig. Förra gången jag blev gravid (abort för flera år sedan) så hade vi sex varje dag (hade precis träffats) och det gick ju.

• Florence

Jag ska tillbaka och ta blodprov på dag 22 tror jag att det var... Jag har ingen tid bokad utan kunde bara komma förbi till sköterskan. Japp, jag äter pergo 50mg, fick nytt recept på 3 gånger som jag hoppas på att jag ska slippa hämta ut :)

• Florence

Men fyyy! Men ändå bra att det finns något att göra nästa månad... Fan det finns så mkt som kan gå snett!

• Florence

Hej! Jag är på dag 22 och har precis varit och tagit blodprov! Svaret kommer om en vecka. Jag har sjukt ont i brösten och det gjorde väldigt ont i magen runt dag 14-15 så jag tror att jag har haft äl iallafall. Ska bli mkt spännande att se om det stämmer...

Svar på tråden Pergotime dag 1