Inlägg från: Mini Söderling |Visa alla inlägg
  • Mini Söderling

Pergotime dag 1

I dag är det dax för pergo dag 1 så nu väntas på biverkningar :) haahah fick typ massor av primolut så varför skulle jag klara mig nu .
    Men änltligen känns det som om man e på g :)
    Någon mer som börjar i dagarna ?

• Svar på tråden Pergotime dag 1
  • Mini Söderling

Hej Nuni
    jag har ätit pergotime tidigare och fick mina tvillingar som i dag är 5 år men som sagt det är ju 6 år sedan sist så allt känns som om det är på nytt. Jag har pco .
    Kul att du också startar i dag så kan vi ju följa varandra lite om du vill själv tycker jag ju allt går i snigel fart . Hade du biverkningar förra kuren du åt ?

Kram

• Mini Söderling

Jo vist var det kul med tvillingar men massa jobb ,känns ju lite speciellt att ha fått , hoppas nu på en :)
    Vi ska inte heller på någon kontroll så vi får väl se vad det blir.
    Är ju bara på dag 2 men igår hade jag molade värk som mens värk. annars e jag väldigt trött men om det är tabletterna eller annat är ju svårt att svara på .
    Kram

• Mini Söderling

Välkommen till oss !
    Kul att vi är fler som börjar i dagarna , vi får hålla våra tummar , skulle du äta en tablett per dag ?
    själv har jag i dag känt mig lätt retlig och lite känslig , och så mensvärk men inget som inte går att klara av , jag vet som du att jag är jätte käsnlig för hormoner när jag är gravid mår jag rent uselt i 9 månader för att kroppen är så känslig men det är det värt :)

Nuni tänkte fråga dig om att du tar dina tablettet på kvällen är det någon viss anledning eller har det bara blivit så? Jag tar på morgonen

Kram Tjejer på midsommar

• Mini Söderling

Ha ha ha.................... här har ni fröken biverkning :)
    Jag är jätte trött , lätt retlig mensvärk och har fått som finnar och prickar på ryggen .
    men sista tabletten i dag så snart dax att hålla tummarna.
    När jag skulle skaffa mina tvillingar och åt pergotime så fick vi tips om att det är bäst att ha sex varannan dag , något ni hört eller fått tips om ?
    Kram från biverkningarna

• Mini Söderling

Hej Nuni
    Här går jag runt och hoppas på ägglossning :) hur går det för dig ? känner du något i kroppen visst skulle väl du ta 2 tabletter denna gång ?
    själv tycker jag tiden står lite still
    kram

• Mini Söderling

känner som små molande i mensmagen , men har fått bruna flytningar som jag blir lite fundersam över , fattar inte varför ..........
    Vad känner du ?
    Kram

• Mini Söderling

Hej hopp
    gjorde ägglossnings test igår och det visade starkt och även i dag samma så vi håller tummarna på att testet stämmer och att vi lyckas :)
    För övrigt har jag lite molande känsla , hur många dagar har du gjort test ?
    Kram

• Mini Söderling

Jag har aldrig tidigare kört med ägglossnings test och vet inte hur säkra dom är , har tidigare tyckt att dom varit för dyra, men denna gång kunde jag inte hålla mig , å måste ju erkänna att både jag och sambon tyckte det var bra spännande när den visade starkt nu :)
    Har läst mig till att många med pergotime har senare ägglossning kanske det är så för dig ? ska du på något ult för att kolla ägg? eller ska du göra något blodprov ?

Å du på tal om rösten skaffa dig en klocka du kan ringa med när sambon behöver hämta något till dig :)

• Mini Söderling

Hej på er kul att vi blir fler och fler :)
    Jag är själv på dag 16 och i lör och sön fick jag starkt på ägglossnings test i fre hade jag bruna flytningar men i dag på jobbet kom det klart blod och ganska mycket verkar avtagit lite nu men gillar det inte alls någon annan som har erfarenhet av det ? undra om denna mån är körd nu :(

Svar på tråden Pergotime dag 1