Inlägg från: ÄlskadeMirakel |Visa alla inlägg
  • ÄlskadeMirakel

Pergotime dag 1

Hej!!! Ännu en som ska börja med pegotime! Skillnaden från de flesta här är att de kan inte hitta något fel varken på mig eller mannen. Har försökt att skaffa ett barn nu i 2½ år, blev gravid i november men fick tyvärr MA i januari. Efter att har varit hos läkare nu så är det beslutat att vi ska göra insemination, denna ska dock inte göras förrän i augusti. Har lite frågor ang. pergotime som jag glömde fråga läkaren. Jag hade ca 10 ägg blåsor i varje äggstock, vet inte vad som är normalt men läkaren sa att det var bra. Ändå vill hon att jag ska käka pergotime och en hel tablett! Min rädsla är att det blir för många ägg och att vi då måste avbryta inseminationen ( som vi sett fram emot). Jag har absolut inget emot att få tvillingar men kanske inte trillingar.

Är det någon som vet hur många äggblåsor man ska ha???
    Läkaren sa inget om att vi ska vara avhållsamma i samband med detta, är det någon som vet hur det är?
    Ska man ta 1 tablett eller ½???

Tacksam för svar!!

• ÄlskadeMirakel

Tack Mini Söderling! Ser nu verkligen fram tills jag ska börja käka tabletterna! Vill så gärna att det ska hända någonting nu, vi har ju ändå "väntat" i 2½ år.

Läste innehållsförteckningen på Pergotime och det stod att en biverkning var att man kunde få en mindre blödning så jag tror att det är helt normalt.

Välkommen MiniLove! Håller tummarna för oss alla!

• ÄlskadeMirakel

Hej igen!

Andersson74: håller tummarna för att du ska få ett + imorgon. Lova att skriva här sen så att vi får veta.

Mini Söderling: Kan du inte ringa och höra med gyn om det är ok med så många mellan blödningar, så kanske du får ett besked och slipper gå och oroa dig!!!

• ÄlskadeMirakel

Mini Söderling: GRATTIS!!!!!!!! Så kul för er!! En eller två, grattis ändå!!! Det ger oss andra här inne lite hopp om att det kan gå för oss också. Kan tänka mig att ni just nu svävar på moln, njut nu! Kram

• ÄlskadeMirakel

Mini Söderling: Skönt att höra! Jag förstår att du tycker att det är långt till v. 30 men jag lovar dig, det kommer att gå snabbt. 2 veckor och då har du ju kanske fått lite andra roliga symtom också!!! Grattis än en gång!!!

Nuni: Tråkigt att höra, vad hade hon för förklaring till testsvaren då?? Får du många symtom av att äta dubbelkur??? Tänkte att du kanske har turen att inte ha så många obehagliga symtom och förhoppningsvis blir de inte fler vid trippelkur.

Själv så har jag inte använt ägglossningstest sedan mer än 1 år tillbaka, men var idag iväg och köpte ett paket. Om jag räknat rätt så får jag ägglossning söndag-måndag, men vi får se om jag har rätt.
    Vilka test använder ni?

• ÄlskadeMirakel

Mini Söderling: Har några dagar kvar tills jag ska börja testa! Är på dag 10 nu.

Florence: Förstår att du är sugen på att testa, berätta gärna sen vad svaret blev. Håller tummarna!!!!

• ÄlskadeMirakel

Fick positivt på ÄL-stickan igår!! Bara att ligga i då, eller!! Haha. Tyvärr blir det så att man nu börjar vänta på att dagarna ska gå tills det är dax för att ev. ta ett grav. test!!! Hoppas, hoppas! Fast så är det ju varje månad!!!

• ÄlskadeMirakel

Mini Söderling: Hur går det???? Gjort UL ännu??? Var det mer än en????

• ÄlskadeMirakel

Usch, så tråkigt!!! Vet hur du känner och mår!! Har tänkt mycket denna vecka att om allt gått bra med min graviditet så skulle jag bara haft två veckor kvar.

Svar på tråden Pergotime dag 1