• majsanna

Pergotime dag 1

Hej!
    Får jag hoppas på här? Jag ska ta mina första pergotime-tabletter idag.
    Vi har försökt att bli med barn sedan april förra året. Under utredningen visade det sig att min ägglossning inte var som den skulle.
    Nu hoppas jag verkligen att det ska hända något.

• majsanna

Nuni: Det är helt enkelt ägglossningen som inte fungerar. Ska nu strax iväg för att ta blodprov. Egentligen ska det ju tas på dag 3 men det var ju i lördags så det fick bli i dag istället.
    Sedan blir det sol och bad för vår del. Skönt med semester när vädret är så här!

• majsanna

FSH heter det. Det värdet var lite förhöjt när jag var på utredningssamtalet. Jag ska ta det på dag 3 och 10 för att se hur värdet förändras. Nu blev det i och för sig på dag 5, men det spelade tydligen inte så stor roll. Värdet ska vara under tio på dag 3 och jag hade förra gången 13 vilket kan tyda på problem med ägglossningen. Nu när jag ska äta pergotime ska de även kolla av värdet på dag 10 för att se om jag reagerar på pergotime, alltså om det blir någon ägglossning.

Nuni skrev 2009-06-29 12:48:37 följande:
    Vad är det för prov du ska ta?
  • majsanna

Jsg är inne på min tredje dag. Har idag känt lite konstig värk i magen. Vet dock inte om det är pergotime eller för mycket jordgubbar...

• majsanna

Mini: stort grattis! du ger hopp av även jag kan lyckas...

Stoppade i mig de sista tabletterna i fredag och idag och igår har jag haft lite konstig värk långt ner i magen. Hoppas att det är nåt på gång.

Hoppas ni haft en bra helg

• majsanna

Nuni: Håller tummarna att det går bra hos gyn i morgon.
    Jag ska inte på nån koll, så vi kör järnet nu ett tag framöver så får vi se vad som händer

• majsanna

På dag 16 idag och ingen antydan till stegring på äl-test. Suck.
    Har dock några dagar haft en konstig värk i magen och ryggen, men idag är den som bortblåst. Igår hade jag till och med ont när jag kissade. Nån som haft liknande?

• majsanna

Mini Söderling: Vad tråkigt. Håller tummarna för nästa pergotur.

Jag inväntar Bim. Vet inte riktigt när det är eftersom jag har oreglebunden cykel. Är på dag 24 idag och brukar få mensen på dag 24 till 32.

• majsanna

Dag 26 och ingen mens. Tänk om det har tagit sig...
    Har idag varit extremt trött, haft lätt illamående och har lite känningar från nedre delen av magen. Dessutom har jag inte onda bröst. Det har jag alltid innan mens.

• majsanna

Såg att jag inte uppdaterat läget. Fick min mens på dag 26 så första pergookuren gav inget. Tyvärr blir det nu en pergofri månad då min läkare har semester till 10 augusti. ska ta kontakt med dom då och se hur vi ska gå vidare.

Jag hade stora förhoppningar om att det lyckats den här gången så jag har varit nere ett tag, men nu ska det vara äl-tider igen (om jag får nån vill säga) så det är väl bara att köra på.

• majsanna

Jag fick fullt utslag på äl-test igår, trots att jag inte äter pergo den här gången. Vet inte när jag fick utslag förra gången. Så nu finns ju i alla fall förutsättningarna för att lyckas.

• majsanna

Jag är på dag 15.
    Jag hoppas att det kan lyckas den här gången. Sedan mensen kom förra gången har jag varit väldigt nere faktiskt.

håller tummarna för dig Mini, och för alla andra också för den delen.

• majsanna

Jag är inne på min andra pergo-kur. Har bara en tablett kvar att ta. Sen får vi se om det blir nån äl. Förra pergo-kuren gav ingen ägglossning.

Svar på tråden Pergotime dag 1