• glad i livet

bebis slagit i ögonbrynet

Hej!
    Ursäkta idiotfrågan men min lilla ett-åring slog precis i ögonbrynet så dte kom blod. (Första gången hon blöder). Med ens började jag fundera på om det räcker att torka rent och så, eller om man borde åka in och tejpa/ sy. Vill ju inte att hon ska fula ärr i ansiktet.
    Hur skulle ni göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 15:33
    Vi åkte in och tejpade. De sa att det hade läkt bra utan tejpning också. Så nu vet jag det

• Svar på tråden bebis slagit i ögonbrynet
  • beadis

är det ett litet sår, blöder det mkt?

• glad i livet

blöder pyttelite, inte speciellt djupt. ca 1½ cm långt.
    kanske 2-3 mm djupt

• glad i livet

slog i bokhyllan så det blev ett streck liksom

• beadis

jag tror inte det är någon fara, om du försöker att trycka ihop såret lite försiktigt och sen lägga på ett litet plåster, det borde ju räcka

• glad i livet

Jo, hade det varit jag eller maken hade jag ju bara satt på ett plåster..men man är ju så fånig när det gäller sitt barn.

• beadis

vår mellersta son ramlade rakt in i kanten på ett bord förra hösten, såret blödde jättemkt, var ca 4cm stort o ganska djupt...åkte till akuten och de limmade ihop det, blev ett litet ärr

• beadis

bf april 28 skrev 2009-06-18 14:42:58 följande:

Jo, hade det varit jag eller maken hade jag ju bara satt på ett plåster..men man är ju så fånig när det gäller sitt barn.
    jo, det är klart
  • beadis

såret var mitt i pannan, glömde jag skriva

• Flyssel

Vår pojke skar upp ett snitt vid tinningen mot en dörr och det var så litet sår (ungefär som det du beskriver) att läkaren bara satte tejp på det. Tyvärr har det blivit ett ärr där ändå, men det är inte så mycket att göra åt.

• glad i livet

jo, tittade mer på det nu, det glipar för mycket för att jag ska vilja lämna det så..väntar bara på att min jäkla paj ska bli färdig i ugnen sen åker vi till vc och tejpar ihop det eller vad de nu gör.
    tack för goda råd iallafall

Svar på tråden bebis slagit i ögonbrynet