• Flyssel

bebis slagit i ögonbrynet

Vår pojke skar upp ett snitt vid tinningen mot en dörr och det var så litet sår (ungefär som det du beskriver) att läkaren bara satte tejp på det. Tyvärr har det blivit ett ärr där ändå, men det är inte så mycket att göra åt.

• Flyssel
    3 barns mor skrev 2009-06-18 21:13:59 följande:
    va bra att du vart och tejpat det. fall det blir ett fult ärr och du ska ha ut nåt på nån försäkring så måste man ha varit vid läkare
    Oj, det har jag inte alls tänkt på. Räcker det med läkarbesöket eller måste man ha ringt försäkringsbolaget samtidigt? Som jag skrev ovan så har vår son fått ett ärr på sidan av huvudet (mot tinningen så att säga, men med dragning mot ögat så det inte döljs av håret.)
  • Flyssel
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-21 10:29:27 följande:
    Jag ringde vårt försäkringsbolag och berättade, givetvis var han hos läkaren oxå, då det var ett djupt sår...man behöver ha varit hos läkaren och ringa till försäkringsbolaget så att det blir noterat..som jag har förstått det
    Ok, tack för svar. Vi har ju som sagt en journal hos läkaren, så det är ju det där med om man skulle ha ringt försäkringsbolaget direkt eller om man kan ringa nu i efterhand. Så är det med försäkringen på katterna nämligen, men det är ju lite andra regler som gäller då.
    Äh, jag ringer dem och frågar så får jag veta helt säkert
  • Flyssel
    snart3barnsmamma skrev 2009-06-21 12:38:30 följande:
    är lite osäker faktiskt, det kanske går att ringa så här i efterhand oxå..provasen sa kvinnan på försäkringsbolaget att det ska verkligen vara vanprydande ärr om man ska få ut pengar på försäkringen..och det ska ha gått två år från olyckan innan man kan få det beprövat
    Jättetack för svar, vi får väl se vad de säger. Värt att prova i alla fall, det är ju inte gratis med försäkring så någon nytta ska man väl ha av den
Svar på tråden bebis slagit i ögonbrynet