• beadis

bebis slagit i ögonbrynet

är det ett litet sår, blöder det mkt?

• beadis

jag tror inte det är någon fara, om du försöker att trycka ihop såret lite försiktigt och sen lägga på ett litet plåster, det borde ju räcka

• beadis

vår mellersta son ramlade rakt in i kanten på ett bord förra hösten, såret blödde jättemkt, var ca 4cm stort o ganska djupt...åkte till akuten och de limmade ihop det, blev ett litet ärr

• beadis

bf april 28 skrev 2009-06-18 14:42:58 följande:

Jo, hade det varit jag eller maken hade jag ju bara satt på ett plåster..men man är ju så fånig när det gäller sitt barn.
    jo, det är klart
  • beadis

såret var mitt i pannan, glömde jag skriva

• beadis

bf april 28 skrev 2009-06-18 14:48:16 följande:

jo, tittade mer på det nu, det glipar för mycket för att jag ska vilja lämna det så..väntar bara på att min jäkla paj ska bli färdig i ugnen sen åker vi till vc och tejpar ihop det eller vad de nu gör. tack för goda råd iallafall
    ja, glipar det så mkt bör du åka in o få det fixat...för då är det väl ganska djupt
  • beadis

bf april 28 skrev 2009-06-18 14:52:38 följande:

är inte djupt men sitter precis vid ögonbrynsböjen, så det är precis i vecket så det dras ju ut av sig självt. Jaja, jag märker ju om de gör något eller inte. Bätter att åka in en gång för mycket än att inte göra något. Har nära till vc.
    berätta gärna hur det gick med lillan?
  • beadis

bf april 28 skrev 2009-06-18 17:46:19 följande:

jotack det gick bra med henne de tejpade ihop och hon skrek. Men sen blev hon glad igen De sa att det skulle läka fint och inte synas eftersom det är i ögonbrynet.
    Det var ju skönt!
    Vilken tur att såret är vid ögonbrynet, tyvärr så har barn en tendens att slå sig fler gånger så det blir säkert fler resor till sjukhuset eller vc
  • beadis

men då måste man oxå ringa till försäkringsbolaget o berätta om vad som hände, det gjorde vi med Love´s sår i pannan

• beadis
    Flyssel skrev 2009-06-21 09:31:43 följande:
    Oj, det har jag inte alls tänkt på. Räcker det med läkarbesöket eller måste man ha ringt försäkringsbolaget samtidigt? Som jag skrev ovan så har vår son fått ett ärr på sidan av huvudet (mot tinningen så att säga, men med dragning mot ögat så det inte döljs av håret.)
    Jag ringde vårt försäkringsbolag och berättade, givetvis var han hos läkaren oxå, då det var ett djupt sår...man behöver ha varit hos läkaren och ringa till försäkringsbolaget så att det blir noterat..som jag har förstått det
  • beadis
    Flyssel skrev 2009-06-21 11:25:12 följande:
    Ok, tack för svar. Vi har ju som sagt en journal hos läkaren, så det är ju det där med om man skulle ha ringt försäkringsbolaget direkt eller om man kan ringa nu i efterhand. Så är det med försäkringen på katterna nämligen, men det är ju lite andra regler som gäller då. Äh, jag ringer dem och frågar så får jag veta helt säkert
    är lite osäker faktiskt, det kanske går att ringa så här i efterhand oxå..prova
    sen sa kvinnan på försäkringsbolaget att det ska verkligen vara vanprydande ärr om man ska få ut pengar på försäkringen..och det ska ha gått två år från olyckan innan man kan få det beprövat
  • beadis
    Flyssel skrev 2009-06-22 09:36:44 följande:
    Jättetack för svar, vi får väl se vad de säger. Värt att prova i alla fall, det är ju inte gratis med försäkring så någon nytta ska man väl ha av den
    ja man tycker ju det..de kostar en del de där försäkringarna, speciellt när alla i familjen behöver det..men Lycka till
Svar på tråden bebis slagit i ögonbrynet