Jag har just nu 10 vagnar. Några av dem är paraplyvagnar och tar inte så mycket plats som tur är.
Jag är för trött idag för att formulera mig väl känner jag, så jag slänger ur mig nåra statements bara:
* Jag gillar vagnar med kvalitet, för miljöns skull! Även i andra sammanhang hatar jag "skräp" som inte håller, eller som inte är kul i längden. Köper t ex aldrig Happy meal på Mcdonalds.
* Jag använder mina vagnar betydligt mer än vad en frimärkssamlare använder sina frimärken.
* Jag mår bra av att pyssla med mina vagnar, det är en kreativ process för mig.
* Det är ett intresse/hobby samtidigt som jag använder dem hela tiden. Hobbyn har gett mig vänner, bl a en av min mest förtrogna.
* Visst, hobbyn kostar pengar. Jag tänker så här: Min syster betalar 1000 kr i mån för att hyra in sig i en keramikverkstad. Är det då inte ok att jag lägger 1000 kr i månaden på vagnar? (Som jag troligen får igen när jag säljer...) Är vissa hobbys mer okej än andra? Själva vitsen med en hobby är ju att man "brinner för" det man gör. Jag kan ju inte bara byta till något mer rumsrent som jag inte är intressserad av?
* En del människor byter gardiner och pysslar inredning, eller köper kläder eller scrapbookar, skaffar recept och prövar. Dvs lägger tid på icke livsnödvändiga saker helt enkelt. Det är sällan någon som kommenterar detta?
Jag har aldrig förstått vad som verkar vara så stötande just i att ha några barnvagnar att pyssla om?