• fjärilita

nekad snitt, vad nu???

Hej!
    Jag har stark förlossningsrädsla men har ändå blivit nekad snitt! Hur går jag vidare med detta??? snälllllaa hjälp!!!! De sa att de endast gör planerade snitt om det finns medicinska grunder för det.Jag kan absolut inte tänka mig föda vaginalt!!
    ps. är i v 30!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-30 13:17
    Vill uppdatera om att jag har fått snitt! tack alla som stöttat mig! Krammmm

• Svar på tråden nekad snitt, vad nu???
  • Mållan 1

Om du inte trivs med din läkare, så har du rätt att begära en ny! Det måste dom se till att du får!! Är bara riktigt bestämd, visa att du vet vilka dina rättigheter är! :)

Lycka Till!

~*~ Två Små Smurfar Till Jul ~*~
  • bella7878
    fjärilita skrev 2009-06-20 00:49:57 följande:
    Sol Angelica skrev 2009-06-19 09:15:45 följande: Det gäller HBG lasarett. Vet ngn hur det är i Lund eller Ystad?
    De gäller lund med, blev snittad där för 6 års sen
    sa bara att jag led av fl-skräck......
  • fjärilita
    bella7878 skrev 2009-06-20 14:46:43 följande:
    De gäller lund med, blev snittad där för 6 års sen sa bara att jag led av fl-skräck......
    behövde du inte gå på massa samtal först??
  • bella7878
    fjärilita skrev 2009-06-21 00:20:15 följande:
    behövde du inte gå på massa samtal först??
    Nää ett samtal tog det, och då fick jag datum på plats...!
  • FiaFia

Min bm tipsade om Varberg istället för Göteborg. De gick med på det efter ett samtal. Fråga din bm om hon vet vilka sjukhus som har en mer human inställning. När du väl talar med läkaren är det bra att vara väl förberedd. Jag hade skrivit ner varför jag var rädd eftersom jag har svårt att prata om det. Läkaren tog hand om mitt "ångest-brev" och så fick jag min snitt-tid direkt. Nu kan jag vara gravid i lugn och ro.

lycka till!

• FiaFia

Alltså: Jag fick en remiss till Varberg då... tog inte kontakt med dem själv.

• orzia1

Ystad e inte så positiva till snitt pga förlossningsrädsla,men du kan ju alltid försöka

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • fjärilita
    orzia1 skrev 2009-06-27 10:44:18 följande:
    Ystad e inte så positiva till snitt pga förlossningsrädsla,men du kan ju alltid försöka
    Hört att de skulle vara bra i Ystad..fick du inte snitt eller?
  • orzia1

Jo de är bra i ystad, Jag fick tid för igångsättning på bf (men hon kom av sig själv) valde och försöka vaginalt istället för snitt (av två rädslor valde jag den som var minst)

Men däremot har 3 av mina vänner inte fått genom sina snitt, 1 fick igenom snitt men hon pratade med psykolog o kurator o typ alla möjliga under 20 v, så till slut fattade de nog HUR rädd hon var.

*den friske har många önskningar den sjuke bara en*
  • destino

känner en i malmö som bytte 2 läkare och hade en bra bm, fick tid 7 juli
    hon är inte rädd utan orkar inte psykisk då hon har bekymmer med mannen????
    så det kan visst gå...

Svar på tråden nekad snitt, vad nu???