Honey Boo skrev 2009-07-08 15:15:39 följande:
Prata med din BM, FÖRKLARA verkligen för henne hur du känner. Lägg fram argument som visar på att du mår dåligt redan nu och inte bara har en fix idé... Var du nekad i HBG båda gångerna? Ring Lund och prata med dom, det finns kuratorer på KK där, om du går via en sådan tror jag inte de nekar dig snitt, man har ju faktiskt humanitärna skäl/förlossningsrädsla som en operationskod så visst görs det snitt av den anledningen. Får man fråga om du kan förklara vad det är du är rädd för? Om du kan/vill/förklara dig? Förstå mig rätt....
jag har pratat med lund idag o de säger att de överbelastade o att jag inte kan snittas där.I Malmö säges det vara mycket svårt att få snitt överhuvudtaget..
Dessutom säger min barnmorska att hon inte kan skriva remiss till andra sjukhus...men lund sa att det inte stämmer?!
Ja, ja har pratat med två läkare på HBG o båda hade exakt samma inställning. Jag sa att jag kommer att få panik om jag kommer in o hon sa att folk kan ha svimmat o vara medvetslösa men ändå föda barn så det är ingen fara!!! Allstå saker som de spydde ut sig.. fy helvete!