Anubisa skrev 2009-06-20 19:10:09 följande:
ja här är det i sanning precis likadant! Killen fyller 8 månader idag och de senaste två veckorna har han varit skogstokig. Inget duger, gnäll, sur, kink och åter gnäll dagarna i ända. Ibland får han sitta på balkongen en stund men rätt vad det är så gnäller och grinar han så man måste ta in han för att grannarna ska få någon husefrid ;)Matningen ska vi inte prata om. Han är aldrig hungrig verkar det som för han skriker och bråkar vid matningen men blir ändå hyffsat nöjd när det är över.Natten funkar bra för oss men det är pga att vi tar över honom till vår säng vid tolv då han vaknar. I vår äng sover han till cirka 5:30. Jag vågar inte tänka på hur det skulle vara om han sov själv just nu. Nattningen däremot kan vara ett projekt. Han ska krypa och stå i sängen och hålla på med diverse saker. Alltid under missnöje. Det enda som gäller är att hålla honom vaken cirka 4 timmar i sträck innan nattning så han är ordentligt trött när han ska sova, annars är det kört.Jag hoppas vid min Gud att detta snart går över. Jag har den där boken "växa och upptäcka världen" eller vad den heter och enligt ett litet schema i början på den så är det en orosperiod på cirka 5 veckor nu, med det allra värsta orosmolnet då barnet är kring 36 veckor. Tidigare har deras schema stämt väldigt bra på min son och så gör det även nu. Känns ju bara som det pågått så länge för det var inte länge sen det var en annan orosperiod..puh!Och inte nog med det! Vi håller på flytta också, och gissa om veckan vi ska flytta är precis sonens vecka 36. Jättekul det är att försöka hinna packa och städa hela dagarna när lilleman skriker som ett stucket bi. Jag är helt säkert på att överlever jag flytt och gnällbebis på 8 månader så överlever jag allt!
Hej där kompis
Ja det är verkligen ruskigt jobbigt nu och jag bävar för att det ska hålla på flera veckor till! Dottern är verkligen extrem nu..jag kan inte ens gå ut i köket innan hon tutar igång! En jäkla tur att mannen min har 3 veckors semester från och med nu! Linnea är verkligen "rolig"..ena stunden sitter hon gladeligen på golvet och leker med mig eller mannen bredvid sig för att i nästa sekunde,utan nån som helst anledning, börja tjuta och bara vilja komma upp i knäet på oss!
Nattningarna nu består av en kamp där vi får ta upp henne och vagga henne i famnen så fort hon blir ledsen i sin säng, vilket hon blir en väldigt massa gånger innan hon tillslut somnar..
Vad jobbigt att ni ska flytta i just den veckan, men då kanske sonen har så mycket nytt att kolla på att han inte har tid att vara sur! Kan ju hoppas!