Irriterad över amning...
Min lilla tjej har hunnit bli precis en månad nu och sedan en vecka tillbaka har hon fått ersättning efter vissa mål då hon ej tycks bli mätt. Vi fick den rekommendationen av ssk och tycker visserligen att det funkar bra eftersom hon blir mycket nöjdare när hon har fått en slurk ersättning också. Ibland konstrar hon dock en massa vid amningen. Hon suger rätt och så, men det tycks snarare vara så att hon inte VILL suga. Det resulterar i att jag först försöker truga i henne bröstet i 45 min, ger mig och lagar till ersättning och när matningen sedan är klar måste jag pumpa ur mjölk (så att inte mjölken ska sina eller brösten göra för ont!). Det innebär att det tar himla lång tid varje gång hon ska äta och det gör mig trött och frustrerad!!! Jag tycks ha mjölk för det bara sprutar på henne om hon inte tar tag när mjölken rinner till, men frågan är om jag kanske kan ha näringsfattig mjölk??? Ska tilläggas att jag äter oerhört dåligt. Ibland funkar dock amningen klockrent, men det är ca tre ggr per dag som det är kämpigt.
Vad skulle ni göra i min situation? Fortsätta kämpa med amningen eller bara ge ersättning? Om man ska sluta amma, hur bär man sig åt då för att inte få ont i brösten/mjölkstockning(?)?