Inlägg från: Lise |Visa alla inlägg
  • Lise

Irriterad över amning...

Låter som om det vore mig du beskriver, jag hade samma problem. Till slut orkade jag inte mer för det tog all min kraft och jag mådde "urkass". Efter ett tag beslöt jag mig för att ge henne ersättning och jag pumpade ur så att hon fick minst ett mål om dagen av bröstmjölk. Detta har resulterat i att jag mår mycket bättre och vår lilla tjej också (pappan med förstås, det var många turer hem från jobbet för han under en tid). Som sagt fick hon bröstmjölk den första tiden. Ibland tänker jag att varför gav jag det inte mer tid och kraft men det hade aldrig funkat för mig för jag var nära kollaps, låg och skrek på golvet och ville bara försvinna. Visst måste det vara så att det är viktigt att vi som mammor mår bra psykiskt för att våra barn ska må bra. Man märker direkt på ens barn när man själv inte är på topp, som en kompis sagt att de är som termometrar.

Det viktiga för dig är att du känner att du fattar rätt beslut och inte låter andra påverka dig!! Jag hoppas att jag inte påverkar dig utan att du kan fatta ett beslut som är bra för dig och din familj.

Svar på tråden Irriterad över amning...