Rambo soffan
Någon som har den? Jag vill så gärna ha den, men det är på gränsen att det går i vårat vardagsrum.
Höjden står det 84cm, men hur högt upp är sitsen?
Någon som har den? Jag vill så gärna ha den, men det är på gränsen att det går i vårat vardagsrum.
Höjden står det 84cm, men hur högt upp är sitsen?
Ingen?
Jag kan inte svara på hur högt upp sitsen är, men det är nog ganska "normal" höjd. Vi tänkte ha den till vårat sommaställe, men insåg ganska snabbt att den skulle slukat upp hela vardags rummet. Den finns nämligen i 160 cm bäddsoffa.
Vi kanske köper den hem istället.
Jo normal höjd är det nog. Efter många mätningar och omvändning på gamla soffan(för att se hur d e å ha lite soffa vid fönstret) så är jag ännu mer bestämd att ha soffan. Kommer bli kanon så det blir att åka å beställa en dom närmaste dagarna.
Men den är gigantisk, det är den. Men så jävla läcker
ca 46cm hög
Jag var å tittade på den igen(en närmare affär). Skulle beställt , men den var 1000kr dyrare där. Varför??!!! Men istället för 10-12 veckors leveranstid som de är nu så kan vi få den som står i utställningen. Å d e den färgen jag vill ha!!! Men borde man inte få lite billigare när den stått uppställd å andra suttit å fisit i den
Är det soffan från Buhréns?(tillverkaren alltså www.buhrens.com ) Isf kan jag INTE rekomendera den. Vi köpte en stor med divan och efter en månads användning så gick det inte att sitta i den längre. Den såg ut som sju svåra år med nedsuttna kuddar och om man inte satt precis mitt på kudden så föll man åt sidan. Fick den utbytt men den nya var precis lika usel.
Fick skicka återförsäljaren till allmänna reklamationsnämden men där förlorade vi tyvärr,vi kunde visst inte förvänta oss nåt annat av en soffa? Skumt...nu har vi iaf en ny soffa som är helt fantastisk!
Oj det lät inte bra. Nu vill jag höra mer omdömen om den!
Ingen mer som har rambo?
Vi har ju den soffan sen snart 2år och vi har inga problem med nedsuttna divaner odyl, upplever det som en soffan med bra kvalitet och fräsch tyg. Kuddarna får man vända lite på ibland, , men så blir ju kuddar av den modellen, det är ju just kuddar, inga formsydda ryggstöd men vi faller då inte åt sidan utan har bra stöd ...
Jag känner tre andra familjer som har samma soffan (inkl min svägerska, grrr) som har köpt den och de är lika nöjda som vi. Jag är glad att vi var först i vår bekantskapskrets. Lite surt när vännerna ska apa efter...
Tyvärr behöver de inte rabattera rambosoffan eftersom den säljer som smör i solsken
Så lustigt ändå,att man kan tycka så olika...
Vår soffa såg iaf bedrövlig ut och återförsäljaren höll med oss,dom hade aldrig sett nåt liknande sa dom...men iom att tillverkaren var omöjlig att få igenom reklamationer hos så blev det som det blev tillslut för oss.
Divanen var det dock inget fel på,det var resten av soffan som såg och kändes hemsk..Tyget (mörkt grå) var inte heller bra. Mönstret var för grovt så det gick inte att göra rent den om det blev nåt spill i den..Näe usch,det var verkligen en hemsk soffa.
Nu har vi en soffa från Mio igen och jag kommer nog aldrig köpa soffa nån annanstans ifrån tror jag. Har alltid varit nöjd med de soffor vi haft därifrån så..
Jag tror ni fick ett dåligt exemplar...
Alla andra rambo soffor är nog prima
Vi fick ju två soffor och båda var likadana!
Nåväl,det är ju bra att alla andra är nöjda iaf ![]()
Då var dom dåliga, ja är fortfarande kär i soffan å hoppas d inte inträffar med min när ja köper en:)
Vi har en sån soffa sedan lite över ett år tillbaka och är fortfarande lika nöjda som när vi fick hem den. Den är fräsch i tyget och skön som bara den! Enda nackdelen är att jag har svårt att ta mig ur den nu när jag är höggravid, eftersom den är rätt djup ;) Kan verkligen rekommendera den!
Jag längtar bara mer å mer tills vi kan ta hem en. Ska slipa av golvet innan har vi sagt å d blir typ v30-v31 då jag å barnen e borta. sen ska vi se till å få tag på en soffa