Inlägg från: Rabelais |Visa alla inlägg
  • Rabelais

Gud vs tomten

Än så länge har det inte begåtts massmord eller startats krig på grund av divergerande åsikter rörande tomtens ursprung och budskap och inte heller har icke-tomtetroende konverterats med svärd, torterats eller förslavats med hänvisning till att de saknar själar. Och vad jag vet har ingen musikstil anklagats för att dyrka antitomten. Möjligen har föräldrar hotat med utebliven tomte om barnen inte lyder men så vitt jag har förstått hamnar barnen i alla fall inte i helvetet om de är upprepat olydiga.

• Rabelais
    lokisse skrev 2009-06-22 19:30:33 följande:
    fast det finns en "antitomte" som barnen hotas med knekt ruperekt han kommer och ger barnen stryk med en stock om dom inte är snälla... man kanske borde stara en tomte sekt...
    Det gör det inte alls. Kättare! Kättare! Brinn! Ångra dina hädiska uttalande och be Tomten om förlåtelse innan elden renar din syndiga själ.

...visst ja, det var ju *inte* religion.
  • Rabelais
    lokisse skrev 2009-06-22 20:52:56 följande:
    TOMTENS TID ÄR FÖRBI HÄR KOMMER KNEKT RUPERECHT!!! underkastadig innan det är försent slicka dammet fran hans stövlar och gny om gnade!!
    I den helige Tomtens namn lyser jag dig i bann, kättare! Du är numera laglös och därför kan och skall varje god Effellare fritt kommentera dina stavfel och inboxa dig limerickar varje torsdag i jämna veckor. Din avatar kommer att beslagtas och inkvisitionen kommer att skutta på dina sandaler.
  • Rabelais

Dorian Ertymexx skrev 2009-06-23 09:14:09 följande:

Ahem... *pekar fint på sweatshops där barn får bygga leksaker till andra, västerländska barn*
    Hrm... *pekar på Tomtens verkstad på Nordpolen där nissarna jobbar året runt med att tillverka de leksaker som Tomten delar ut*
Svar på tråden Gud vs tomten