Inlägg från: R Franklin |Visa alla inlägg
  • R Franklin

Gud vs tomten

Konungabarn skrev 2009-07-06 14:37:40 följande:
    Jesus finns fast Han inte syns, tomten syns fast han inte finns!
    För att något skall finnas måste det verka, dvs man måste kunna detektera detta någots närvaro direkt eller indirekt (Ta radioaktivstrålning som exempel, det syns inte heller med det mänskliga ögat men är trots detta enkelt att detektera). Exakt hur gör man för att detektera Jesus?
  • R Franklin
    MrsXanadu skrev 2009-07-06 21:30:00 följande:
    Skulle aldrig falla mig in att jämföra Gud med tomten.
    Därför att?
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-06 23:54:51 följande:
    Svårt att säga exakt, alla har sin väg men prova tex att släppa taget, dansa, gå barfota i sanden, praktisera icke-dömande och Allt vad du vill att människorna ska göra mot dig, det ska du också göra mot dem, fler tips finns tex i nya testamentet.
    Och exakt hur skulle barfota gående i sanden bevisa Jesus existens?!
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-07 10:11:50 följande:
    Inte bevisa men detektera kanske. prova det !
    Hur?! Varför svarar du inte på frågan. På vilket sätt skulle en barfota promenad i sand påvisa Jesus existens mer än Tomtens?
  • R Franklin
    Mandel skrev 2009-07-07 11:06:17 följande:
    Jag personligen förstår inte alls varför så många anser att de som tror på Tomten är konstiga. I så fall är alla som tror på någon form av någon Gud precis lika konstiga.
    Öhm ja?
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-07 11:22:43 följande:
    jo, jag tänker så att Gud finns särskilt närvarande i naturen och att då vara närmare naturen skulle då leda närmare Gud. Men det finns som sagt många vägar.
    Vad är problemet? Du har fortfarande inte svarat på frågan!
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-07 11:31:19 följande:
    Jo, det har jag.
    När jag går barfota i sanden bruka jag inbilla mig att tomten verkligen finns. Vad bevisar det?
  • R Franklin

Tunga argument ifrån de troende här... Är väl ett rätt tydligt tecken på att skillnaden mellan tomten och gud är betydligt mindre än de vill ge sken av.

• R Franklin
    Konungabarn skrev 2009-07-08 18:33:59 följande:
    Om man har mött Jesus så kan man inte tvivla på att Han finns.. :)
    Om man har mött tomten så kan man inte tvivla på att Han finns...

Du hör hur dumt det låter va?
  • R Franklin
    Saskia skrev 2009-07-08 19:55:36 följande:
    Fast nu är vi några som inte tycker att tomten är en alldeles utmärkt liknelse till Gud eller Jesus. Ni som hela tiden jämför dessa tu, kan ni inte tala om vilka likheterna är?
    Du har ju fortfarande inte lyckats peka på några skillnader. Din synnerliga luddiga och felaktiga förklaring att man skulle kunna bevisa Jesus existens genom att gå barfota i sanden bevisar på precis samma felaktiga sätt att tomten existerar... Så vad är egentligen skillnaden om den nu är så stor?
Svar på tråden Gud vs tomten