Inlägg från: Miss Daisy |Visa alla inlägg
  • Miss Daisy

Varför inte student rabtt på sl?!

Jag tycker verkligen inte att studenter har det lite väl förspänt. har varit ensamstående mamma och student i flera år. Dock har det blivit lite bättre sen jag träffade och flyttade ihop med min pojkvän, men det är ändå jag som försörjer mig själv och mitt barn ensamt. Försök att leva på studielån med barn, nästan omöjligt att göra det även utan barn...
    Och på somrarna om man inte hirrat jobb har man varken rätt till A+kassa eller socialbidrag, men är en andra klassens medborgare...

• Miss Daisy

Det kanske det är om man bor i en ort där allt är billigt. men som ensamstående med barn i Sthlm, med de priser på lägenheter som finns här så hamnar man långt under existensminimum. Och alla andra, vare sig de är yrkesarbetande eller inte har ivarje fall rätt att söka socialbidrag. Har man dessutom barn kan det vara svårt att jobba extra. Men, men, nu är jag strax klar med min utbildning och kan se framemot en relativt hög lön och ett jobb jag trivs med. Det har definitivt varit värt mödan.
    Jag tycker inte alls det är överdrivet fjäskande för studenter. Allt jag har kostat hittills kommer jag dessutom betalar igen flera ggr om i skatt, studenter är en ren investering i samhället.

Svar på tråden Varför inte student rabtt på sl?!