Varför inte student rabtt på sl?!
Stockholm är ganska extremt dyrt, allmänt sett, för studenter. Jag tycker det är hemskt att studenter tvingas jobba en massa, parallellt med studierna (hade jag aldrig klarat när jag studerade, då jag hade schemalagt nästan 8-5 varje dag). Bostadssituationen är väl det största problemet. Svindyrt! Och sen har studiemedlen knappt gått uppnågra kronor sen jag började: 1995!! Är det logiskt?!
Jag tycker att studier är nåt man ska premiera, fast jag tycker nog inte att det skulle behöva vara studentrabatt på SL. Det är snarare resten av studenternas situationer som det borde göras nåt åt, särskilt i stockholm. Men det är ju inte så lätt direkt...
Plankningen borde helt klart vara ett stort problem för SL. Tycker det är verkligen illa att göra det. Ni känner väl till planka.nu? Delar INTE deras uppfattning! Det finns andra sätt man skulle kunna framföra sin kritik på än att göra så de som vill göra rätt för sig, istället för att fuska sig fram i livet, får betala mer istället! Klart jag också vill att allt ska vara gratis! Men ska jag välja att sno från folk och bete mig uselt bara som en protest mot att allt inte är gratis?! Och är det ok bara för att det är "organiserat" uselt beteende?!
MHN:
Jag tycker jag faktiskt inte att det ska behöva vara så att om man studerar så ska man "inte kunna" bilda familj eller skaffa barn. Ska man behöva välja: barn eller utbildning? Nej usch och fy. Studier är ändå en form av "jobb", och en del väljer att utbilda sig länge, en del inte. Och nog ska väl ens jobb inte behöva sätta käppar i hjulet för att ha ett liv (som för en del innebär: familj)? Det här var lite intressant, det här med studier och familj. Kanske borde starta en tråd om det? Kanske finns redan?
Oj, det blev många olika saker i ett inlägg