Inlägg från: LillaSnigel |Visa alla inlägg
  • LillaSnigel

Varför inte student rabtt på sl?!

Det ända jag kan säga är SL priserna är föööör höga.. Nu ska dom höjas ytterligare.. till 700:- är nu inte 100% säker men det ryktas om det..

När det gäller studentrabatt så fins väl det, som reducerat, men man måste ha ett csn kort för att bevisa att man är student.. eller är jag helt ute och cyklar..

Sen håller jag med ladyline nästan till 100%.. Borde inte vara gratis men inte så fasligt dyrt..

• LillaSnigel

Molnet --> usch då,, som student har man ju inte mycket pengar att leva på.. Det borde SL tänka på.. Vet faktist inte vad dom tänker på när priserna sätts..

• LillaSnigel

Villebusen --> Visst är det billig om man kollar så.. Men hur ofta sitter man och åker runt överallt ?
    Sen om man nu tex ska till Bålsta dit pendeln har börjat gå nu så är det x-tra avgifter. Visserligen avsa dom sig att bli del av sthlm län..

Själv så har vi inte några enorma summor att röra oss med och 2 st SL kort i månaden skulle då ligga uppe i 1400:-,, vilket är mycket pengar.. Speciellt om man inte åker varje dag.. Det som är det positiva att man åker gratis med barnvagnen på bussen.. Men bor man så långt ifrån stan som jag gör så går det tyvärr inga bussar.. Jo visst med 100 byten..

Så jag förstår absolut att folk plankar... Dessutom under höst/vintern när dom nästan aldrig är i tid, pga lövhalka och snö..

Ojoj nu hamnar jag utanför tråd frågan...

Vilket fall som helst borde det vara billigare att åka.. Speciellt för tex studenter..

Pia

• LillaSnigel

Villebusen --> Själv är jag en gammal s-vallbo.. När jag bodde där så hade dom ju kort.. Visserligen var det 98 så det är juh ett tag sen ..

Pia

• LillaSnigel

Villebusen --> Absolut så håller jag med om ju fler plankare ju mer får vi som åker "hedrligt" betala...
    Men jag förstår att det plankas så mycket, iaf här nere..

Vad dåligt att dom tog bort busskortet, det var ju nån fiffig grej så man inte ens behövde ta upp den hur plånboken men som sagt det var juhe länge sen..

• LillaSnigel

åsa--> Precis,, nu bor ju jag en bit ifrån så det blir inte så mycket buss.. Men varför jag tror man får åka gratis, är för att det blir så bökigt att springa fram när man har barnvagn..

Pia

Svar på tråden Varför inte student rabtt på sl?!