Inlägg från: Villebusen |Visa alla inlägg
  • Villebusen

Varför inte student rabtt på sl?!

Ni ska inte klaga ni som bor i stockholm i sundsvall kostar en enkelbiljett 20 kr och det FINNS inget månadskort Däremot ett laddningsbart kort med invecklat rabattsystem ju mer man åker desto billigare MEN det funkar INTE i praktiken. Dessutom åker en vuxen gratis med barnvagn på buss i stockholm här får vi snällt betala. Det är trots allt billigt med busskort om det nu kostar 700 kr det skulle jag gladeligen betala OM det fanns busskort i sundsvall.

• Villebusen

Molnet du har inte hört talas om 24 och 72 timmars kort... då är man ju inte tvingad till att köpa månadskort. Som sagt jag tycker inte 6-700 kr är dyrt utan det är billigt om man jämnför med andra städer. Och du kommer ju VÄLDIGT långt på sl kortet.

• Villebusen

Lilla snigel- jag håller med dig att visst skulle det vara billigare för studenter att åka. Men ju mer man plankar desto dyrare blir det i längden. Tyvärr.

I sundsvall tog bort månadskortet för några år sedan för att det skulle bli bättre MEN det är trots allt billigare att ha bil häruppe så folk åker inte buss i samma utsträckning.

Svar på tråden Varför inte student rabtt på sl?!