• fiskbullen

Vilken är ditt barns favorit barnmat på burk? :D

Min lille killes (6 mån) favorit är: Hipps pasta penne med tomat och squash (fr. 6 mån)
    efterrätten är: Mangopuré semper (fr. 4 mån)

Vill få lite inspiration till vilka burkar jag ska köpa, och vilket märke :D Tack på förhand

• Svar på tråden Vilken är ditt barns favorit barnmat på burk? :D
  • Babolino79

Min son gillar kalops, västkustgryta och spaghetti med köttfärssås bäst, alla från 6 mån. Efterrätt har jag inte märkt ngn favorit än, han verkar gilla det mesta

• Maria222

Min son gillade mest västkustgrytan från 6 månader när han var liten. Nu tycker han bara om ekologisk lasagne med lax.

Mamma till Kevin född 0706.
  • fiskbullen

Mm spagetti m. köttfärssås gillar min lille kille också :) Jag tror det är sådant som har kryddor i sig som är godast :)

• fiskbullen

vilket märke är det på västkustgryta? har inte sett den :/

• Babolino79

Semper har västkustgrytan.

• Lönnsirap

Flygande kalle var en favorit när sonen var yngre, men jag tror den är från 8 månader.
    Just nu står väl inte burkmat jättehögt i kurs då sonen är 20 månader, men så länge det är pasta eller ris i burken slinker de ner i nödfall!

• Loon

Min son älskade Hipps (endast Hipps oavsett smak) pasta Napoli

• Blåbärssaft

Min son gillar det mesta men en favorit är Pasta med ostsås, broccoli och gräslök. Tror att det är Semper. 

• BlommyNess12

Min son äter inte barnmatsburkar, förutom makaronigrytan som nestlé har..
    Han är 8mån.

• hallonpannkaka

Min dotter är 8 månader och gillar rödspätta, fast spaghetti och köttfärssås är nog favoriten. Även lasagnen går hem alla dar!
    Tror alla är från Semper.

• fiskbullen
    hallonpannkaka skrev 2009-06-21 20:05:18 följande:
    Min dotter är 8 månader och gillar rödspätta, fast spaghetti och köttfärssås är nog favoriten. Även lasagnen går hem alla dar! Tror alla är från Semper.
    tycker sempers verkar vara godare än nestle fektiskt :)
  • Lotta85

Min pojke är snart 9 månader och absoluta favoriten är sempers pasta med ostsås broccoli och gräslök. Lasagnen är också en riktig hit! Mango och banan är nog bästa fruktpurén.

• fiskbullen
    Lotta85 skrev 2009-06-23 19:34:56 följande:
    Min pojke är snart 9 månader och absoluta favoriten är sempers pasta med ostsås broccoli och gräslök. Lasagnen är också en riktig hit! Mango och banan är nog bästa fruktpurén.
    Hr köpt bägge sorterna, blir spännande att prova :) Mango o banan går hem hos min lille också
Svar på tråden Vilken är ditt barns favorit barnmat på burk? :D