vill inte jobba där längre! hjälp tack!
Jag fick delegering efter ett halvår på min förra arbetsplats när sjuksköterskan ansett att jag var mogen till det, sedan när jag gick vidare till hemtjänsten så var jag tvungen att ha delegering, så där fick jag direkt men då hade jag redan arbetat inom vården i 3,5 år.
I hemvården är det mycket enklare än på boenden, det är jätte lätt hänt att det blir fel.
En gång då jag var vikarie på rad och hade gått ett bra tag, så hade vi en vikarie som fick delegation och jag var den enda som arbetade som var van vid avdelningen, det var i början och jag fick en tillfällig delegation, så säger hon att hon har gett dagny och svante medicin, fine tänkte jag och fortsatte med de andra, på eftermiddagen när det var dags för nästa medicin så upptäcker jag att de här personerna inte alls har fått sin medicin.
jag hade ju liksom inte tid att springa efter henne och kolla, vi var två på tre avdelning där det skulle vara fem som jobbade, dagen efter frågade skk om jag ville ta delegering igen och jag sa att ska jag ha det så ska jag ha det själv!
Hon vart förbannad (vikarien) och gick på om att hon hade minnsan jobbat i vården så länge och så ger de mig delegeringen, jag som var nyutspottad från gymnasiet, men det var ju inte mycket att fundera på eftersom jag kände alla på avdelningen och kunde deras mediciner osv.