• nenwood

vill inte jobba där längre! hjälp tack!

Har jobbat på äldreboende på somrarna när jag pluggade, hade inte delegering första året men fick det sedan. Tror de vill ha lite koll på en - det är nog inte något personligt utan snarare en säkerhetsgrej, de sätter rätt starka mediciner i händerna på dig och vill nog bara vara hundra på det. Hur länge har du jobbat där?

Även om medicinen ligger portionsförpackad så finns det faktiskt rötägg (jag har alltså hört talas om detta) som skiter i att ge en del av medicinen om vårdtagaren inte vill ta, de tappar kanske medicinen och ringer inte ssk etc etc.. Så det finns många ggr som de nog ångrar att de gett ut delegeringen så du ska se att de bara vill vara säkra.
    Har du pratat med dem och frågat?

Lycka till i vilket fall, äldreboendejobb är ett tungt jobb och väldigt ouppskattat (i min mening ska de som arbetar där ha betydligt bättre lön för de gör ett hästjobb) men kommer ihåg de somrar jag arbetat på äldreboende som härliga. Jobbiga ibland ja, men vad man får mycket tillbaka av att ge ett leende till ngn som inte har några anhöriga och bara väntar..

Svar på tråden vill inte jobba där längre! hjälp tack!