Skorv
Min lilla dotter har så mycke skorv på huvudet. Är det någon som har något tips på hur man får bort de lättast?
Eller ska man helt låta bli de?
Tacksam för svar
Min lilla dotter har så mycke skorv på huvudet. Är det någon som har något tips på hur man får bort de lättast?
Eller ska man helt låta bli de?
Tacksam för svar
Nej, dom tappar inte håret 
Måste man ta bort skorven? Är det bara en utseendefråga eller finns det någon annan orsak också?
Provat Borago nu och det funkar. Dock luktar krämen lite men det går bort på några dagar om man smörjer 3 ggr/dag. Man behöver inte kamma eller skrapa utan går bort av sig själv.
Smyger mej in här, Vart köps den där Boragon? Apoteket eller?
jag tog vanlig babyolja funkar lika bra lått se sitta lita sen kamma allt skorv försvan
Vår bvc-sköterska sa att om man inte märker att barnet "far" illa av skorven, typ kliar o så. Så är det ingen fara att låta det vara, det är bara en utseende fråga för föräldrar o andra att man ska ta bort det. Gör ingen skada att det sitter kvar. Det försvinner av sig själv.
Ibland så pillar jag bort lite men annars så gör vi inget!
Min son har skorv, och nu vid drygt 4 månader är det nästan borta av sig självt. Jag har pillat bort en del, och då har en del hår följt med, men jag tror det hade lossnat ändå. Han har fortfarande det mesta av håret kvar.
Jag gick till apoteket och fick super bra hjälp!
Min dotter har haft skorv jätte länge men ingen, varken bvc eller ngn annan har påpekat att det är farligt. I alla fall så har hon börjat vilja ha håret uppsatt och då vart det jobbigt när jag försökte borsta henne.
Så jag köpte något gegg som de rekomendera på apoteket+ en luskam. Tre timmar fick klabbet vara i sedan kammade jag henne och all skorv var borta
Hade önskat att jag gjort det tidigare!!