• Anonym

Hur får man bort pormaskar?

Är det någon som har tips på hur man får bort pormaskar?

Ser inte klok ut

Någon som testat Neutrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating Daily scrub?

funkar den?

tacksam för tips!

• Svar på tråden Hur får man bort pormaskar?
  • Anonym

koka vatten i en kastrull, luta dig över kastrullen och sätt en handuk över huvudet och låt ångan arbeta så alla porer öppnar sig. Kläm alla porer och sprita sen efteråt ansiktet.

• Henrik33

Finns ju plåster att sätta på näsan som man drar bort och maskarna förljer med.

• Anonym
    Henrik33 skrev 2009-06-22 15:14:15 följande:
    Finns ju plåster att sätta på näsan som man drar bort och maskarna förljer med.
    köper man det på apoteket?
  • Henrik33
    Anonym skrev 2009-06-22 15:19:13 följande:
    köper man det på apoteket?
    Jag har för mig det. Var ett tag sedan jag köpte det men tror det var på apoteket.
  • Anonym

har du testat att göra en portömning på salong? de är duktiga och ger bra tips! Här finns många bra salonger att väla på:

www.godoc.se/Default.aspx&GroupID=GROUP5&SubGroupID=GROUP111

kram

• Jess87

Portömining kan jag rekomendera. Såå skönt efteråt! Men det gör lite ont, hehe.
    Och plåstren som nån nämnde kan du köpa på en vanlig klädaffär, typ Lindex, där köpte iaf jag förr.

Men annars kan jag rekommendera Neutrogena Visibly Clear produkterna, bra tycker jag.. iaf på mig!

• Anonym

Jag brukar göra som anonym 1, alltså fixa egen portömning med ånga och klämma försiktigt med bomull/papper på fingertopparna. Funkar jättebra. Brukar även ha sånt där plåster men det tar inte alls lika bra.

• honeybun

Kläm inte hemma! Du kan orsaka ärr å brustna kärl! Gå till en hudterapeut på portömmning.. Du behöver inte välja en hel ansiktsbehandling, de allra flesta salonger har pt då rengörs ansiktet, hudanalys (då får du ju veta vilken hudtyp du har så du kan välja rätt produkter ånga, klämmning bakteriedödande medel, mask å dagcreme.. Brukar kosta ca 4-500 kr beroende på vart du bor..
    Om du nu måste göra det hemma se till att huden är ordentligt värmd.. Minst 8 min över en kastrull med ånga eller i en ångbastu om du har tillgång till det.. Använd papper på fingrana ock kläm inte med naglarna! Kläm mellan fingertopparna å vicka lite med tryck.. Efter det ska du absolut inte använda sprit som någon föreslog.. Det förstör balansen i huden och kan orsaka mer problem, som t.ex känslig hy eller mer problem med pormaskar.. Utan istället använder du ett ansiktsvatten (helst ett för fet hy) Du får max klämma 20 min behövs mer för du värma upp huden igen för då har den blivit kall..

Å sen måste jag säga att det finns inga ingredienser i Neutrogena Visibly Clear Blackhead som kan elimiminera pormaskar, det är en bluff precis som niveas rynkcremer..
    Pormaskar kommer alltid upp igen även om man sköter sin hud bra.. Men gör man det rätt tar det lite längre tid..

Mina tips är skaffa dig en ordentlig rengöring, den bästa jag vet är dermalogicas special cleansing gel (alla hudtyper) Visst den kostar lite men är så otrolig dryg en flaska på 250 ml (340 kr) räcker i 7-8 månader..
    Sen en dagcreme som inte innehåller mineralolja (i innehållsförteckningar oftast paraffinium liquidum el mineral oil) Mineraloljan lägger sig som ett "lager" på din hud å låter den inte "andas".. Se även över din makeup, den kan oxå orsaka tilltäpptheter.. Många foundations och rouger innehåller detta!

Oj oj nu blev detta långt, men hoppas nånting kan hjälpa.. Undrar du över nåt så får du gärna inboxa mig!

• honeybun

Okej man kunde visst bara välja signatur om man var anonym.. Men jag är hudterapeut.. Det var bara det jag ville säga..

• Nellie81
    honeybun skrev 2009-06-23 03:08:11 följande:
    Okej man kunde visst bara välja signatur om man var anonym.. Men jag är hudterapeut.. Det var bara det jag ville säga..
    Jag skrev ut ditt inlägg!
    Tack!
Svar på tråden Hur får man bort pormaskar?