Inlägg från: LindaJohansson81 |Visa alla inlägg
  • LindaJohansson81

Hur länge innan bonus kom efter förlossning?

Skulle jag lämna bort MITT första barn i TVÅ VECKOR efter jag har fått mitt ANDRA? Skulle aldrig INTRÄFFA.

Vad är detta för bekväma människor? Som tror att världen stannar för att man klämt ut en unge.

Kom nu inte och tjafsa om att det är hennes FÖRSTA barn, och det är det. Men inte HANS. Eran familj ser helt enkelt inte ut sådan så ni kan helt enkelt inte låtsas att den gör det.

Jag förstår din man helt, om man bara har sin dotter var tredje hlg samt lov, så är det klart att han inte vill missa sin tid med henne.

• LindaJohansson81
    tantbrun skrev 2009-06-24 07:43:47 följande:
    Dr Mupp skrev 2009-06-24 07:33:18 följande: Skulle aldrig låta hela släkten storma huset när man just fått barn... Det är ju ett VAL man gör själv beroende på HUR MAN MÅR. Vissa påverkas ju mer än andra av sina amningshormoner m.m. Sen sitter man där med sin bebis som e två månader och amningen funkar inte för man hade det så stressigt i början med alla besök m.m m.m.. .det går ju inte bara ut över mamman, utan även barnet oxå. STÅ PÅ DIG TS!!!!!
    Det är ingen SLÄKTING det är hans bio barn samt ett syskon.
  • LindaJohansson81
    Sixtenssons skrev 2009-06-24 08:16:53 följande:
    Du verkar ha problem med tangenterna eller bara kanske ej inser hur pinsamt du skriver. Hon lämnar inte bort någon i 2 veckor. Hon vill ha lite ro när hennes barn föds, nåt säger mig att du inte hade fler barn hemma när ditt första barn kom. Menar du att för man har fler eller bonus barn så har man ej rätt till lite tid & lugn?
    Han låter ju isåfall inte HANS BIOLOGISKA dotter komma.

Sedan lugn och ro, sure ett par dagar, men TVÅ veckor? Så fungerar det helt enkelt inte när man har barn sen tidigare, vilket HAN har.

Nej, jag hade inte fler barn hemma när jag fick mitt första helt enkelt för att jag VALDE att skaffa barn med en man som inte hade några barn sedan tidigare. Enkelt va?
  • LindaJohansson81
    tantbrun skrev 2009-06-24 09:01:08 följande:
    hon väljer ju inte ort sitt bonusbarn. hon behöver ju bara lugn o ro och vila efter förlossningen.... jag börjar tro att alla som tycker att TS har fel mådde kanon direkt efter förlossningen...
    Efter min första förlossning mådde jag inte kanon, men man har ju en FAR till barnet också.

Men med andra så kändes det som vanligt direkt efter......
  • LindaJohansson81
    TheMother skrev 2009-06-25 12:26:44 följande:
    Varför har vissa så svårt att första TS? Hon väntar SITT FÖRSTA barn. För henne är det inte självklart hur man tar hand om en bäbis. När man väntar sitt andra barn vet man mer vad det handlar om plus att man har vanan inne att ta hand om sitt första barn ändå. Och det är tufft nog detta. Har man bonusbarn -som t.ex. i TS fall bor var tredje helg plus lov- så tror jag inte ens de har en helt fungerande dygnsrytm, eller vad man ska kalla det. Lever man ihop 24-7 vet man var man har varandra på ett annat sätt än om man bara lever viss tid tillsammans. Självklart har bonusbarnet rätt till sitt syskon, men för den delen behöver det inte betyda att bonusbarnet måste komma och bo med det direkt. Förklarar man bara för bonusbarnet på ett bra sätt varför det får stanna hos sin mamma lite längre som ska det absolut inte vara något problem för det barnet att förstå. Bonusbarnet och mamman kan komma och hälsa på hos pappan och bonusmamman. Ev lämnas bonusen där ett par timmar för att sedan åka hem till mamma igen för natten. Svårare ska det ju inte behöva vara, tycker jag. TS, försöka klargöra för din sambo att det är ditt första barn, så du vill lära känna det och allt som hör till i lugn och ro, iaf halva dygnet i början. Det är för dig det kommer bli jobbigast i början, inte för din sambo, hur mycket han än försöker hjälpa till.
    Hon har fått landa i en VECKA! Herregud. Så jävla jobbigt är det inte att ta hand om en bebis. Jeeesus.
  • LindaJohansson81
    Kössen skrev 2009-06-28 00:11:41 följande:
    Bite me skrev 2009-06-25 13:07:43 följande:
    du skojar va?!inte många mammor som behöver vila upp sig i två veckor?vad är det för supermorsor du träffat?
    Vadå supermorsor?
    Du menar inte att man behöver vila i två veckor efter? Nope, att föda barn är inget som man behöver semester från i två veckor efter om man inte varit bära döde.

Läste precis en bok " Till Afghanistan kommer Gud bara för att gråta", där snackar vi om urkvinnor. Att vila två veckor efter man fött barn? Ursäkta det ÄR skrattretande.
  • LindaJohansson81
    LindaJohansson81 skrev 2009-06-28 09:10:30 följande:
    Vadå supermorsor? Du menar inte att man behöver vila i två veckor efter? Nope, att föda barn är inget som man behöver semester från i två veckor efter om man inte varit bära döde.Läste precis en bok " Till Afghanistan kommer Gud bara för att gråta", där snackar vi om urkvinnor. Att vila två veckor efter man fött barn? Ursäkta det ÄR skrattretande.
    NÄRA DÖDEN ska det stå.
  • LindaJohansson81

Buchholtz och Magnusson skrev 2009-06-28 12:03:12 följande:

Helt ärligt. Jag spyr på den här tråden och jag spyr på ALLA er som skriver nedlåtande kommentarer om FÖRSTAGÅNGSMAMMOR som behöver TID! Ni kan omöjligt värdera andras lidande och ni kan omöjligt resonera i eller veta något om utifall att andra behöver två veckors lugn. Om ni "duktiga supermorsor" var uppe på benen 24 timmar efter er förlossning så GRATTIS! Om ni inte behövde egen tid alls utan direkt kallade in hela tjocka släkten på besök utan att fälla en tår över hur ert liv förändrats totalt genom ett trollslag GRATTIS! Men förvänta er inte att det ska gälla alla och kränk inte eller se ner på dem som behöver EGEN TID att smälta allt det nya och återhämta sig fysiskt. Helt ärligt, jag SPYR på er!
    Jag SPYR på folk som inte fattar att det är inte hela tjocka släkten utan ETT barn, på NIO år.
    Jävla bortskämda mesiga, svaga kvinnor. Fy bövelen man skäms ju att tillhöra kvinnosläktet.
  • LindaJohansson81
    yodi skrev 2009-06-28 13:04:42 följande:
    varför ska alla dessa stackars bonus mammor få på skallen bara för att dom vill ha tid att komma in i mamma rollen när dom föder sitt första barn?hade det varit en bio mamma som lämnat bort sitt äldsta barn i två veckor till mormor och morfar så hade det garanterat inte blivit sånt liv i luckan.jag förstår mycket väl att ts vill ha två veckor för att få koll på allting, pappan kan ju träffa äldsta dottern ändå, sen har han ju faktiskt lovat att hon skulle få två veckor på sig innan bonusen kom.om nu ts känner att amningen och dylikt inte fungerar att känslorna far så är det kanske bäst för både ts,bebisen och bonusen att ge henne lite tid.
    Du hade någon av mina väninnor lämnat bort sina bio-barn i två veckor efter en förlossning, hade jag allvarligt idiotförklarat dem.
  • LindaJohansson81
    Mittilvet skrev 2009-06-28 20:34:27 följande:
    ...hade det varit en biomamma som lämnat sitt äldsta barn så hade hon inte varit förstagångsmamma vilket det handlar om.Sedan att du hade idiotförklarat någon som inte tänker som du förvånar mig inte det minsta
    Slappa kvinnor som tror att hela världen stannar för att dem föder barn. PATETISKT.
Svar på tråden Hur länge innan bonus kom efter förlossning?