Hur länge innan bonus kom efter förlossning?
Nu har jag inte läst en enda rad som skrivits här men reagerade på några svar TS fått eftersom det inte är en helt lätt situation. Som de flesta av de inlägg jag läst, så vore det mest naturliga att halvsyskonet fick träffa sin syster så snabbt som möjligt och att hon inte utesluts ur familjen. Hon har ju rätt till sin pappa och kanske i viss mån få träffa sitt syskon.
MEN... TS har inga skyldigheter gentemot halvsystern. Halvsystern är ju hennes mans dotter, inte hennes egen. Halvsystern har redan en mamma och ansvaret för halvsyskonet tycker jag dramatiskt avtar pga det. Att ta hand om sig själv har man dessutom ALLTID rätt att göra, även om man på många sätt måste anpassa SÄTTET man tar hand om sig själv på till olika situationer.
Håller med om att en kompromiss vore det bästa... om det går.
Själv är jag faktiskt lite i samma situation. Jag är i vecka 26 och sambon har en dotter som förvisso är mycket äldre (19). Samtidigt så tycker jag det är viktigt att vårt gemensamma barn har kontakt med sitt halvsyskon eftersom det förmodligen kommer bli det enda syskonet (pga min ålder - är precis fyllda 34). Det känns lite mer som att jag kommer halvsyskonet lite närmare nu eftersom vi har något gemensamt i hennes halvsyskon.