Inlägg från: Jessica med Seth |Visa alla inlägg
  • Jessica med Seth

blöjfri redan som 16-17 månaders?

Min dotter blev blöjfri när hon var 18 månader ungefär. Vi har inte tränat något överhuvudtaget utan hon sa själv att hon ville bli av med blöjan. Vi hade henne blöjfri hemma mellan 16-18 månaders ålder eftersom hon visade intresse. Det funkade jätte bra. På dagis sa hon oftast till att hon behövde gå trots att hon hade blöjan på. En dag vägrade hon att ta på den på dagis så vi testade, och det funkade ganska bra. Inte som storebror som knappt hade olyckor alls, men klart godkänt för att vi lät henne sluta dagtid.

Så det går, om barnet vill. Annars tror jag man kan träna sig till förbannelse, även om barnet är 3 år.

• Jessica med Seth

Kanske ska tillägga att storebror var betydligt äldre när han slutade

• Jessica med Seth
    Simben skrev 2009-06-22 18:30:58 följande:
    okej..spännande..då är det nog kört för min lilla tjej pratar inget än så hon kan ju inte säga till. men jag satte henne på pottan idag och hon satt där lite och reste på sig lite och satte sig igen och helt plötsligt kissade hon i pottan så därför väcktes min tanke storasyster blev torr vid nästan exakt 2 år så det är väl där jag lite siktat in mig på oxå men jag tror jag ska låta henne sitta så mycket hon vill på pottan och ha henne lite bar i sommar och se hur det går
    Min dotter pratar inte heller nu säger hon kkkissss när hon behöver gå, men vad jag menade var att hon gjorde sig tydligt förstådd att hon ville gå. Om man inte fattade drog hon ner byxorna och pekade på toan (tex på dagis) Men i början var det mest att hon inte ville ha blöjan så vi gick och satte henne lite då och då, ex när vi skulle ut, äta, sova middag, nyss vaknat osv.

Ska tillägga att hon inte är nattorr.
Svar på tråden blöjfri redan som 16-17 månaders?