• My 2

Rädd för åskan! (Fobi?)

Här är en till.... blixten har slagit ner rätt nära ett par gånger (en gång flög jag som en vante av tryckvågen...) så det är nog det som gjort det. Alla mina vänner vet om det så om det börjar åska och jag är själv kan jag räkna med att minst 1 dyker upp inom ett par minuter (min svägerska cyklade 3 km i ösregn en gång ... för att jag inte skulle behöva vara själv - Guuuuud va hon är goooo!).

Ett tag tänkte jag att fobier det är ju något man kan bota genom att lära sig mer om fenomenet.... så jag lånade böcker och kollade program på tv-n... det hjälpte ju... NOT! Nu vet jag ju hur farligt det är! Mycket farligare än jag trodde innan....

JaJa. Jag övar mig. Nu kan jag faktiskt sitta i uterummet, bara jag har koll på vart det kommer ifrån, vart det är på väg och hur nära det är!.

Har stenkoll på whigsnews för att se om det är åska i närheten

/my

• My 2

det där med att ta reda på fungerar inte.... man blir bara ännu mer rädd... t.ex. fick jag veta att blixten slår ner i det högsta föremålet inom en RADIE på 6 METER!!! Spelar ingen roll att jag bor jämte ett jättehögt silotorn (100 meter bort)... så det fungerar inte....

/my

Svar på tråden Rädd för åskan! (Fobi?)